عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

برنامه‌های اقتصاد دریا محور، از درخواست‌های مردم از نامزد‌های انتخابات باشد

سعید جلیلی در نشست هم اندیشی رونق اقتصاد دریا محور در بندرعباس با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ، گفت: یکی از درخواست‌های مهم مردم از نامزد‌های انتخابات، نوع نگاه وبرنامه‌های آنها به اقتصاد دریا محور باشد.
تصویر برنامه‌های اقتصاد دریا محور، از درخواست‌های مردم از نامزد‌های انتخابات باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید جلیلی نماینده رهبرمعظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در نشست هم اندیشی رونق اقتصاد دریا محور در بندرعباس افزود: توجه به اقتصاد دریا محور یک ضرورت اساسی است.

وی گفت: امیدواریم در ۵ سال آینده، استفاده از ظرفیت‌های دریایی موجب اشتغال و ارز آوری فراوان شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید صنعت و تولید در حوزه‌های مختلف دریایی فعال شود.

جلیلی گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و خدادادی کشور ما ظرفیت دریاست و اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و در سطح ملی توجه ویژه‌ای و تصمیم درستی گرفته شود همه‌ی آحاد ملت از آن بهرمند می‌شوند.

سعید جلیلی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی افزود: همه‌ی آحاد ملت ما به این موضوع توجه داشته باشند و یکی از درخواست‌های مهم شان از نامزد‌های انتخابات مجلس، نوع نگاه وبرنامه‌های آنها به اقتصاد دریا محور باشد.

وی گفت: نگاه به دریا نباید تنها به استان‌های ساحلی منحصر شود بلکه همه‌ی کشور به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: سال‌ها قبل شرکت‌های کشتی سازی منتظر سفارش بودند که به آنها درخواست کشتی دهند که برخی از دستگاه‌های ما به کشور‌های خارجی سفارش می‌دادند که اگر همان در داخل کشور انجام می‌شد موجب صرفه جویی ارزی و ایجاد اشتغال برای جوانان و متخصصان فراهم می‌شد.

جلیلی افزود: این اشتباهات و کوتاهی‌ها باید جبران شود و تمرکز بر روی صنعت کشتی سازی موجب ایجاد هزاران شغل می‌شود.

وی گفت: برخی از سیاست‌های اقتصادی کشور هم نمی‌تواند بدون نگاه با اقتصاد دریا باشد، یعنی اگر ما یک نگاهی به ساخت مسکن کشور داریم باید در جهتی باشد که بتواند به اقتصاد کشور کمک کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدیران و مسئولان دولتی هم باید موانع را از پیش روی طرح‌های بر پایه اقتصاد دریا محور بردارند.

جلیلی گفت: دانشگاه‌ها هم در عرصه ابداعات و اختراعات خود در حوزه اقتصاد دریا محور تمرکز کنند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور فرصت استثنایی برای رشد و پیشرفت روز افزون مناطق ساحلی به ویژه استان هرمزگان است که باید غنیمت شمرد.

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان هم گفت: در دو سال گذشته دولت سیزدهم زیر ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع پروش میگو و ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه ماهی در قفس ایجاد شده است.

بارانی افزود: در این دولت به شش هزار هکتار از مزارع پرورش میگو با اعتبار هزار میلیارد تومان برق رسانی شده است.

در این نشست همچنین فعالان و مسئولان حوزه اقتصاد دریا محور طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود را برای پیشبرد هر چه بهتر این طرح ارائه کردند.

منبع: خبرنگاران جوان

611617