احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه قاضی‌زاده‌ هاشمی و زاکانی از رقابت‌های انتخاباتی کنار می‌کشند و احتمال کنار کشیدن جلیلی نیز وجود دارد اما رضایی تا آخر انتخابات خواهد ماند، تاکید کرد: رئیس جمهور با رای کم نمی‌تواند قدرت چانه‌زنی در دنیا را داشته باشد.

در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کرمان؛

همتی: موانع رشد اقتصادی و تورم کشور را از بین می‌بریم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید موانع رشد اقتصادی را از بین ببریم تا شاهد رفع مشکلات فعلی مردم باشیم، گفت: پیش‌بینی پذیر نبودن فضای اقتصادی سهم مهلکی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی کشور است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مهم‌ترین کارهای دولت ما این خواهد بود که نهضت بزرگ خانه سازی ایجاد خواهیم کرد و مردم را با ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌کنیم.
عصر روز پنجشنبه در  گفت و گوی تلویزیونی بامردم استان تهران:

زاکانی: یاد گرفته ام هر کجا شرایط سخت و حساس باشد به میدان بیایم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چهار رویکرد تحولی در حوزه اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت و سیاست خارجی دارم که بالغ بر ۲۵ هدف است و وعده‌های ما را عملیاتی خواهد کرد.
دومین گفت و گوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم در شبکه‌های استانی؛

محور سخنان مهرعلیزاده قطع فساد و رانت به عنوان موانع تولید بود

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (۲۰ خردادماه) از طریق شبکه های تلویزیونی در ۴ استان درباره برجام قوی‌ترین پیمان بین‌المللی تاریخ ایران و قطع فساد و رانت به عنوان موانع تولید با مردم سخن گفت.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در برنامه تلویزیونی رئیس جمهور و جوانان؛

باید خصوصی سازی انجام شود نه خصولتی‌سازی و رانتخواری

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت می‌خواهد از بازار سرمایه کسری بودجه خود را تامین کند،‌گفت: دولت نباید این را قلکی ببیند تا هروقت می‌خواهد دست کند و از آن استفاده کند.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: مشکل از جایی شروع شد که بانک مرکزی نظارت مجمعی را دنبال کرد و در نظارت بر یک بانک مشکل‌دار و تعصب بر روی آن بانک، در اسفندماه ۱۱ هزار میلیارد تومان از طریق اوراق به این بانک کمک کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: موقعی که این طرح به جلسه سران قوا آمد سه بار اعتراض و سوال کردم چرا در این جلسه مطرح شده که آنها گفتند این موضوع در دولت تصویب شده و اینجا فقط برای اطلاع و هماهنگی مطرح می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

اخذ و شمارش آرا در تهران دستی انجام می شود

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در استان تهران تنها ٢ فرایند اصلی انتخابات شامل اخذ و شمارش آرا به صورت دستی برگزار می‌شود.
سومین و آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در روز شنبه ۲۲ خرداد برگزاری می شود و موضوع این مناظره بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته «دغدغه‌های مردم» خواهد بود.
استاندار تهران از افزایش تعداد شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: برای انجام فرایند اخذ رای بیماران قرنطینه‌ای، تعداد شعب سیار را افزایش دادیم. حدود ۴۲۵ صندوق سیار در استان تهران و ۳۰۶ صندوق سیار در کلانشهر تهران راه‌اندازی شده است.
احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای مرکزی کمیته فرهنگی و دینی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

هدف رییسی تقویت جامعه مدنی است

احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای مرکزی کمیته فرهنگی و دینی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در دو مناظره گذشته شاهد بودیم که نامزدهای جریان اصلاح طلب آقایان همتی و مهرعلیزاده به علت بی برنامگی و نداشتن کارنامه مورد دفاع، بی اخلاقی و تخریب نامزدهای جبهه انقلاب و بالاخص آیت الله رئیسی را در دستور کار خود قرار داده اند.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه های خود برای این انتخابات را در رادیو جوان تشریح کرد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر اقدامی که در کشور انجام می دهیم باید منفعتی برای جیب مردم داشته باشد و اگر قرار است اقداماتی در دولت انجام شود و نتیجه آن به فقر مردم ختم شود توفیقی حاصل نشده است.
سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی گفت: ایشان نسبت به هیچ یک از افراد ثبت نام کرده و احراز صلاحیت شده و هیچ یک از لیست‌های انتخاباتی، نفیا و یا اثباتا اعلام نظری نکرده‌اند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چندین بار در مناظره نخست و دوم ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد می‌داند، تحصیلات رقبای انتخاباتی خود را زیر سوال برد و مدرک تحصیلی را پیش کشید اما حالا مشخص شده که مهرعلیزاده مدرک دکتری مهندسی اقتصاد ندارد.
در نگاهی گذرا به محورهای برنامه‌های ارائه‌شده از سوی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پرسش مشترکی از همه آنان در اذهان متبادر می‌شود. پرسش اینکه پس شماها تاکنون کجا بودید؟ تمامی این نامزدها از دورنمایی جذاب برای آینده مردم و کشورمان و در صورت جلوس در خیابان پاستور سخن‌ها گفته و امیدها می‌آفرینند