بازیگر سینما و تلویزیون: به خاطر کمبودهای معیشتی اهالی هنر، کاندیدای مجلس شدم

بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون، تازه‌ترین چهره سینمایی است که کاندیدای انتخابات مجلس شده است. او از علت های کاندیداتوریش در انتخاب مجلس می گوید.
تصویر بازیگر سینما و تلویزیون: به خاطر کمبودهای معیشتی اهالی هنر، کاندیدای مجلس شدم

به گزارش سایت خبری پرسون، سینماروزان نوشت: در ادوار مختلف انتخابات مجلس یا شورای شهر با سینماگرانی همچون بهروز افخمی، حبیب کاسه ساز، علی قائم مقامی، ابراهیم داروغه زاده، محمود عزیزی، رضا ایرانمنش، احمد نجفی و… روبرو بوده‌ایم که کاندیدای انتخابات بودند ولی از یک طرف به جز بهروز افخمی، هیج یک در انتخابات، موفق نبودند و از سوی دیگر متاسفانه هیچ کدام از اینها حمایت قاطبه اهالی سینما را برای انتخابات نداشتند؛ که این خودش می‌تواند علت‌العلل عدم حل مشکلات مبتلابه جامعه سینما از طریق نهادهای بالادستی باشد.

بهمن دان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون تازه‌ترین چهره سینمایی است که کاندیدای انتخابات مجلس شده. خودش درباره علت های کاندیداتوریش در انتخاب مجلس گفت: سالها به همکارانم تاکید می کردم باید یکی از همکاران از صنوف مختلف سینما وارد مجلس بشود تا بتواند مطالبات و خواسته های اهالی هنر را بی واسطه در صحن مجلس بیان کند. من یا دیگری فرق نمیکند؛ سینماگران و اهالی هنر باید در مجلس، نماینده داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته هیچ کسی از اهالی هنر در مجلس نبوده که بتواند حرف دل واقعی ما را مطرح کند تا مجلس و دولت صریح و بی واسطه بتوانند در جریان این مسائل قرار بگیرند و همیشه برای ما وکالت در مجلس دست نیافتنی بوده است. این دوره وظیفه خود دیدم که ثبت نام کنم و امیدوارم بتوانم بعد از تایید صلاحیتم که رخ داد رای هم بیاورم.

بازیگر “طوفان شن” و “شیرهای جوان” درباره ارزیابیش از عملکرد دوره ای که بهروز افخمی وارد مجلس شد عنوان کرد: اگر ایشان برای هنرمندان کاری انجام داده بود ما اثراتش را می دیدیم ولی متاسفانه علیرغم تلاشها نتوانست کار مثبتی برای هنرمندان انجام بدهد و حداقل مشکل بیمه بیکاری را حل کند چون ایشان هم با یک لیست سیاسی به مجلس رفته بود و شاید اگر کاندیدایی با حمایت سینماگران به مجلس برود، اوضاع، تفاوت کند.

دان در باره برنامه‌های احتمالی خود بعد از ورود به مجلس به خصوص حل مشکل بیمه بیکاری سینماگران وتشکیل صندوق های حمایتی معیشتی برای خانواده سینما، تاکید کرد: جایگاه نماینده مشخص است. نماینده باید تمام تلاشش را در جهت درخواست جمعی انجام بدهد و او یکی از ۲۹۰ نماینده حاضر در مجلس است که به اندازه بقیه باید بتواند موثر باشد.

هرچند هیچ صحبت فراگیر با هنرمندان انجام نداده ام ولی با این دوستان زندگی کرده ام و کمبود و خواسته‌هایشان را می دانم و می دانم چه بسیار هنرمندانی که سالها است فعالیتی نداشته اند و چه کمبودهای معیشتی که وجود ندارد و باید اینها را رفع کرد.

بازیگر “محاکمه” و “زیر تیغ” درباره طرحهای حمایتی که برای هنرمندان در ذهن دارد و در صورت انتخاب به آنها در مجلس می پردازد گفت: برخلاف سایر نمایندگان اعلام کرده ام بعد از انتخاب شدن در حوزه انتخابیم هفته ای یک روز ملاقات حضوری با مردم و هنرمندان برگزار می کنم تا از نزدیک در جریان خواسته هایشان باشم تا بتوانم آنها را در قالب طرح به مجلس ارائه و با همفکری با سایر نمایندگان تصوبیش کنم.

وی در باره خواسته اش از هنرمندان برای حمایت شدن گفت: از مردم ایران وهنرمندان توقع حمایت دارم تا با حمایتشان آدم های جدید و کنشمند و با انگیزه وارد مجلس بشوند و بسیار خوشبین هستم که انتخاب خواهم شد و انشاءالله اگر انتخاب شوم تلاش میکنم شرایط بهبود معیشت هنرمندان را فراهم کنم.

منبع: عصرایران

611623