احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

همیشه افراد پشت‌پرده، آدم‌هایی که قرار است با عناوین مختلف در میان دیدگان مردم قرار بگیرند را هدایت می‌کنند؛ پشت‌پرده‌هایی که عجیب‌تر از افراد نمایش داده شده مقابل چشم‌های ملت هستند.
زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مخالف مذاکره نبوده و تنش زدایی در روابط ایران و عربستان را مدنظر قرار می دهد گفت که شرایط را مهیا کرده که ایرانیان خارج از کشور راحت به ایران رفت و آمد داشته باشند.
فضای رقابت‌های ریاست‌جمهوری همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست آیا جریان اصلاحات به صورت تمام‌قد از عبدالناصر همتی یا محسن مهرعلیزاده حمایت خواهد کرد یا خیر.
سخنگوی ستادهای مردمی حامی سید ابراهیم رئیسی گفت: آیت الله رئیسی به ستادهای مردمی دستور داده به سرعت بنر عکس‌های ایشان از سطح شهرها جمع شود و جلوی هرگونه چاپ و نصب بنرهای جدید تصاویر ایشان هم گرفته شود.
ظاهرا بحث شیمی برای محسن رضایی و تیم مشاوران او در مناظره اول جالب بود به همین دلیل در مناظره دوم نیز محسن رضایی از «شیمی» استفاده کرد.
اعلام‌ برائت از دعواهای لفظی دور اول محور مناظره دیروز بود. دومین مناظره 7 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم زیر سایه اعتراض به شورای نگهبان و شیوه برگزاری مناظره‌ها عصر دیروز با محوریت موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد.
از طرح مجدد سطح تحصیلات رئیسی تا انتقاد مهرعلیزاده و همتی از پیامک‌های حجاب؛

مناظره دوم از حاشیه تا متن

دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز برگزار شد؛ مناظره‌ای که مانند مناظره اول حاشیه‌های زیادی داشت که متن را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌ بود. شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته مناظره دوم، انتقاد همه کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸خردادماه از نحوه برگزاری این‌گونه مناظره‌ها بود،‌ تاجایی که یکی از مناظره‌‌کنندگان نحوه برگزاری این مناظره را به برگزاری «مسابقه هفته» و دیگری آن را تست «ضریب هوش» توصیف کرد.
برخی کاربران فضای مجازی با تشکیک در مدارک تحصیلیه محسن مهرعلیزاد خواستار انتشار تصاویر مدارک تحصیلی به خصوص مدرک دکترای اقتصاد مهندسی- دانشگاه تیلبرگ هلند، وی شدند.
زاکانی در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ۱۴۰۰:

دولت آقای روحانی چه بلایی بر سر مردم آورده است؟!

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: در سال ۹۸ پیمایش دیگری انجام شد و ۶۰ درصد مردم گفتند که سه فرزندی مطلوب است اما دولت وضعیتی را به وجود آورده که اکنون پوشک بچه اینقدر گران شده که خانواده باید ماهی یک میلیون تومان برای تامین پوشک بچه کنار بگذارند. پدر و مادر باید این را از کجا بیاورند؟ دولت آقای روحانی این بلا را سر مردم آورده است.
قاضی‌زاده هاشمی در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی 1400:

ما بودجه را به صورت منطقه ای توزیع خواهیم کرد

قاضی زاده هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری اظهار داشت: برای فرار از پاسخگویی شوراهایی درست شده و مصوبات مد نظر در شوراها به تصویب می رسد که معلوم نیست مسئولیتش با کیست. لذا باید این را برای دولت بازطراحی کنیم. ما در نظر داریم که بودجه را به صورت منطقه ای توزیع کنیم و آن را در اختیار استانداران، فرمانداران و هیات وزیران قرار دهیم.
همتی در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ۱۴۰۰:

به شیوه مناظره انتقاد دارم/ من صدای بی صدا ها و قدرت بی قدرتان هستم

عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: لازم می‌دانم به شیوه مناظره انتقاد وارد کنم و اینکه شبیه مسابقه هفتگی شده است. مردم باید پاسخ به سوالات مهمتر را از کاندیداها ببینند.
مهرعلیزاده در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی 1400

باید برجام و مذاکرات وین به نتیجه برسد

مهرعلیزاده افزود: باید همه امکانات کشور و همه تصمیم گیران کشور در همه نهادها همکاری کنند که برجام و مذاکرات وین به نتیجه برسد.
سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت نمی توان انتظار جلو رفتن کارها را داشت. زیرا کشور با نمایش اداره نمی شود. اگر مرتب به جای اینکه نتیجه کار را بیان کنید فرآیند کار را توضیح دهید که مثلا چقدر سفر رفته اید ولی اینها نتیجه نداشته باشد، موجب می شود کارها پیش نرود. اگر به جای کار ریشه ای، کارهای نمایشی انجام شد مشکلات باقی می ماند. اگر اقدامات مسئولان در زندگی مردم ملموس نباشد، معلوم می شود کار نمایشی بوده نه واقعی.
رضایی در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی 1400:

چرا درباره یارانه 450 هزار تومانی سر و صدای یک عده بلند می شود؟

محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا درباره یارانه 450 هزار تومانی سر و صدای یک عده بلند می شود؟ چرا برای رانت پول و سلاطین مفت خور منابع داریم که مثل جاروبرقی منابع را به سمت خودشان می کشند، اما برای فقرا منابع ندایم؟ دولت ما با تمام قوت و بدون نگرانی و ترس از کسی حق مردم را به خودشان می دهد.