احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

زاکانی پیش از آغاز مناظره دوم:

دولت "اقدام و اصلاح" تحول در کشور ایجاد می‌کند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با دادن وعده ایجاد تحول در کشور گفت که دولت "اقدام و اصلاح " قول می‌دهد که ریشه فقر مطلق را در کشور برچیند.
جلیلی پیش از آغاز دومین مناظره:

مناظره ها باید مبتنی بر اخلاق باشد

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم در مناظره امروز به مسائل اساسی کشور و پاسخ به این مسائل و چگونگی اجرای راه حل ها در محیطی دوستانه و اخلاقی پرداخته شود.
قاضی زاده هاشمی پیش از آغاز دومین مناظره:

کسی که حاشیه پردازی می کند، دستش خالی است

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت تبیین برنامه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از کاندیداها خواست حاشیه را رها کرده و به متن بپردازند؛ چرا که به گفته وی کسی که حاشیه پردازی می کند دستش خالی است.
سخنگوی ستاد‌های مردمی حامی سید ابراهیم رییسی گفت: این نامزد انتخاباتی نسبت به هیچ یک از افراد ثبت‌نام کرده و احراز صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر و هیچ یک از لیست‌های انتخاباتی، نفیا یا اثباتا نظری اعلام نکرده‌ است.
«سید ابراهیم رئیسی» کاندید سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در بدو ورود به ساختمان صدا و سیما برای شرکت در نوبت دوم مناظرات گفت: به دلیل تهمت و افترا در مناظره قبلی، 5 دقیقه برای پاسخ به تهمت ها، برای من در نظر گرفته شد تا پاسخ بدهم اما من از این 5 دقیقه صرف نظر کردم.
اولین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری برگزار شد مناظره‌ای که در آن کاندیداها به بسیاری از مسائل مهم نپرداختند مثل آسیب‌های اجتماعی. البته در مورد بیکاری صحبت کردند اما آسیب‌های اجتماعی که عوامل بسیاری در آن دخیل هستند با یک یا دو عامل حل نخواهد شد.
مرتضی طلایی، نائب رئیس سابق شورای شهر تهران در نامه‌ای به وزیر کشور، با اعلام اینکه «پس از تایید صلاحیت اولیه در هیات نظارت تهران» در اقدامی که آن را فراقانونی و عجیب خوانده، نام برخی نامزدهای تایید صلاحیت شده در لیست نهایی از سوی هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراهای شهر و روستا حذف شده؛ خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی وزیر شده است.
تحلیل محتوای کلامی و مفهومی سخنان نامزدها در مناظره روز شنبه این معنا را به دست می‌دهد که کمر مردم ایران زیر بار گرانی خم شده، ارزش پول ملی کاهش یافته و قدرت خرید مردم از دست رفته، حجم نقدینگی افزایش چشمگیری داشته و خط فقر به طرز فجیعی رو به تزاید بوده، طبقه متوسط در حال حذف‌شدن و زباله‌گردی امری مرسوم در تمامی شهرهای ایران شده است.
از پیش از شروع کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری، زبان تهدید به رد صلاحیت نامزدها «‌تا لحظه آخر» بر روند انتخابات سایه افکنده است. هرچند شورای نگهبان با رد صلاحیت گسترده‌ نامزدها معتقد است انتخاب اصلح را انجام داده، اما همچنان موضوع رد صلاحیت نامزدها مطرح است.
خدا رحمت کند آیت‌ا... هاشمی را که «انتخابات غیر‌رقابتی» را بلای جان «اعتماد مردم» می‌دانستند!. مردمی که پیوسته در کنار نظام بوده و هستند ولی تنها انتظارشان لااقل این است که کاندیدای مدنظرشان را در صحنه ببینند.
همتی و مهرعلیزاده در مناظره نخست اقتصادی با یک گارد بسته به جای پاسخ و ارائه برنامه اقتصادی بیانیه سیاسی خواندند، به رقبای خود انگ پوششی زدند و مدارک تحصیلی و تخصص آنها را زیر سوال بردند اما در عین حال باز هم نتوانستند نظر اصلاح‌طلبان را تغییر دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از اولویت‌های دولت مسئله معیشت مردم است و دغدغه مردم نسبت به سفره‌شان باید کاهش پیدا کند.
احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان:

شورای نگهبان در تایید همتی و مهرعلیزاده تجدید نظر کند/اصلاح طلبان بی اخلاقی نکنند

احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان درباره صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نکاتی را بیان کرد که در ادامه می‌خوانید
غلامحسین کرباسچی درباره مناظره‌های انتخاباتی گفت: من فکر می‌کنم دو تا مشکل هست. اول نحوه طراحی مناظره و نگاه صدا و سیما. عزیزان صدا و سیما همان طور که به برنامه‌های «کودک شو» و «خندوانه» نگاه می‌کنند، نگاه‌شان به مناظره هم همین است.

مبارزات انتخاباتی سیاسی هفت نامزد ریاست‌جمهوری در فضایی سرد مدت‌هاست که آغاز شده؛ از فیلم‌های مستند تا گفت‌وگوهای رسانه‌ای، از مناظره‌های هفت نفره تا مونولوگ‌های مقابل دوربین و پشت میکروفن و از شعارهای همیشگی تا وعده‌های تکراری.
رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران با اعلام حمایت این تشکل از نامزدی محسن مهرعلیزاده، گفت: مهرعلیزاده خاستگاه خود را اصلاح‌طلبی عنوان کرده است و در این باره دیداری هم با او داشته‌ایم و نقطه نظرات خود را اعلام کرده‌ایم اما همتی خود را مستقل عنوان کرد.
نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری با پس‌لرزه‌هایی همراه شد. صداوسیما به رئیسی وقت اضافه داد و همین موضوع واکنش نامزدی دیگر را به‌دنبال داشت. این بخشی از پس‌لرزه مناظره‌ای است که با اتهام‌زنی‌های گسترده نامزدها به یکدیگر به حاشیه رفت. حالا ۱۰ روز مانده تا برگزاری انتخابات، نامزدها می‌کوشند بر مسائل اقتصادی مربوط به معیشت مردم مانور دهند.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نه در سوالات و نه در اظهارات اجازه نمی‌دهند که کاندیداها به حوزه بحران‌های اقتصادی فعلی و تحریم‌ها ورود کنند و قصد دارند، آنها را به ناکارآمدی دولت فعلی نسبت دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حساب اینستاگرام خود نوشت: افتخارم ایستادن در مقابل رانتخواران بود. در دوره من یک موسسه غیرمجاز ایجاد نشد و بدهی برخی بدهکاران بزرگ برگشت داده شد و هیچ ابر بدهکاری جدیدی ایجاد نشد.