۳۶۰ کاندیدای انتخابات مجلس در تهران انصراف دادند

فرماندار تهران با اعلام اینکه ۳۶۰ کاندیدای تهران در انتخابات مجلس دوزادهم انصراف دادند گفت: تا این لحظه ۳۳۸۷ نفر نامزد برای حوزه انتخابیه تهران باقی مانده است که از این تعداد ۲۸۳۷ نفر آقا و ۵۵۰ نفر خانم هستند.
تصویر ۳۶۰ کاندیدای انتخابات مجلس در تهران انصراف دادند

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد قیومی فرماندار تهران صبح سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ در نخستین اجتماع نامزدهای حوزه انتخابیه تهران که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به پایان مهلت اعلام انصراف داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: داوطلبان انتخابات مجلس تا ساعت هشت صبح امروز فرصت داشتند که انصراف خود را اعلام کنند و تا این لحظه ۳۶۰ نفر انصراف دادند.

وی افزود: تا این لحظه ۳۳۸۷ نفر نامزد برای حوزه انتخابیه تهران باقی مانده است که از این تعداد ۲۸۳۷ نفر آقا و ۵۵۰ نفر خانم هستند.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه تمامی عوامل برگزاری انتخابات آماده‌اند تا در روز جمعه آرای مردم شریف حوزه انتخابیه تهران را برای انتخاب ۳۰ نماینده مجلس اخذ کنند، گفت: نمایندگان این حوزه انتخابیه نمایندگانی هستند که بصورت خاص در مجلس اثرگذاری دارند و بزرگترین حوزه انتخابیه محسوب می‌شود. این حوزه انتخابیه حدوداً ۷۰ درصد تایید صلاحیت را در کل آرا به خود اختصاص داد که این موضوع در دوره‌های مختلف مجلس عددی بالا در تایید صلاحیت‌های داوطلبان برای حوزه انتخابیه تهران محسوب می‌شود.

قیومی با بیان اینکه امید است که با تلاش شبانه روزی توفیق برگزاری بهترین انتخابات برای مردم را داشته باشیم و با مشارکت مطلوبی مواجه باشیم، اظهار کرد: تمامی اقدامات ما برای برگزاری انتخابات بر اساس قانون جدید انتخابات است و تمامی متولیان و مجریان انتخابات از بطن مردم و همچنین دستگاه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش تعیین شدند و آموزشهای لازم را مطابق با نقشی که در این انتخابات دارند فراگرفتند و آمادگی کامل دارند.

منبع: ایسنا

611692