احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

با توجه به اینکه ابراهیم رئیسی یا هر رئیس جمهور دیگری نمی‌تواند از توافق هسته‌ای خارج شود و سیاست خارجی معمولا توسط نظام تعیین می‌شود، وزارت خارجه یا دولت هم در مسیری خلاف این موضوع حرکت نمی‌کند و بر این اساس، هیچ رئیس جمهوری در ایران نمی‌تواند توافق هسته‌ای را باطل کند.
نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه کشور در پیامی اعلام کردند: ضمن عرض تبریک به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب، حضور چشمگیر و مشارکت پرشور و خلق حماسه غرورآفرینتان در این آزمون بزرگ را با تمام وجود ارج می‌نهند و به همدلی و همراهی شما بهترین مردم تاریخ و بلوغ سیاسی جوانان برومند و رأی اولی‌ها افتخار می‌کنند.
تذکر احمد خاتمی به افرادی که رای باطله دادند؛

افرادی که رای باطله دادند فرصت سوزی کردند

احمد خاتمی گفت: افرادی آمدند و رای باطله دادند که حدود چهار میلیون نفر هستند ما به آن‌ها تذکر می‌دهیم که شما در رقم‌زدن سرنوشت کشور فرصت سوزی کردید. گروه دیگر مردم افرادی بودند که پای صندوق رای نیامدند آن‌ها به دلیل کرونا یا معطلی زیاد در هوای گرم عذری داشتند که اجرشان کم نیست.
‬ در کارزار انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی توانست از رقبای خود پیشی بگیرد و به عنوان رئیس‌جمهور کشور انتخاب شود. با توجه به شرایط حال حاضر کشور، می‌توان گفت مسئولیت بسیار سنگینی متوجه ایشان است و هر حوزه از جمله اقتصادی، سیاسی و فرهنگی درخواست‌هایی را از ابراهیم رئیسی دارد.
آنچه مسلم است اینکه؛ فرآیند مترقی مردم‌سالاری دینی در ایران و برگزاری امن و سالم انتخابات در چنین شرایطی، بسیاری از جمله مستاجرین کاخ سیاه، صهیونیست‌های مستاصل، استعمارگران پیر و فرتوت و عمال بی‌اراده عرب آنان در منطقه و روسیاهان منافق و سلطنت‌طلب را عصبی کرده است.

شرایطی که امروز اصلاح‌طلبان با آن مواجه هستند، از زوایای مختلفی قابل نقد، تحلیل و بررسی است که طبعا صاحب‌نظران و کارشناسان عرصه سیاست و احزاب در روزها و چه‌بسا سال‌های آینده به آن خواهند پرداخت.
موسوی لاری فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم می‌گویند کاندیدای ما را رد کردید و برای ما کاندیدا تراشیدید و ما هم رأی نمی‌دهیم. ولی خدایی این است که هیچ کس، نه ملت، نه حکومت و نه کاندیدا‌های طرفین پیروز این میدان نیستند و الآن که انتخابات تمام شده متولیان امر و بزرگان نظام باید فکری نو در اندازند و جور دیگری رفتار کنند.
سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات در پیامی به مناسبت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: منتخب مردم متعهد به پاسداری از جمهوریت نظام و رعایت حق و حرمت همه مردم است. فع مشکلات بنیادی اقتصادی، بهبود معیشت مردم و حل مسائل خارجی و تأمین مصالح ملی با نمایندگی از صلح طلبی، خشونت پرهیزی و تنش‌زدایی در عین استقلال خواهی و عزت جویی ملت ایران وظیفه خطیر رئیس دولت جدید است.

با پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری چشم‌انداز پیش‌روی کشور در چهار سال آینده تا حدود زیادی مشخص شده است. رئیسی در حالی به ریاست‌جمهوری رسیده که مشکلات متعددی در جامعه وجود دارد. مهمترین آن مشکلات اقتصادی و معیشتی است.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دولت نیازمند کمک مردم است، گفت: کار ویژه های دولت و مردم مشترک هستند.

نماینده سابق مجلس در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی نوشت: به حرف کسانی که شعار می‌دهند و می‌گویند با همین شرایط، شاخصهای اقتصادی را به نقطه مطلوب می‌رسانیم، گوش ندهید، زیرا شدنی نیست.
به نظرم اتفاق 28 خرداد را نباید مترادف پایان اصلاح‌طلبی دانست. این را نه براساس علایق و گرایشم بلکه براساس واقعیات و تجربه پژوهشی می‌گویم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رئیسی معتقد به تشکیل دولت فراجناحی است، گفت: با تشکیل دولت فراجناحی از همه ظرفیت‌های کشور در جهت اعتلای نظام و رفع مشکلات مردم استفاده شود.

دوران جدیدی در کشور شروع شده است. شروع مجدد زندگی سیاسی موقعیت مناسب جدیدی به وجود می‌آورد تا جامعه خود را با آن هماهنگ کند.
عزت الله ضرغامی در توئیتی نوشت: جابجایی آقای خجسته از معاونت صدا به معاونت برنامه‌ریزی رسانه ملی هیچ ربطی به شایعات اخیر ندارد. آن‌ها را تکذیب می‌کنم.
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شایعاتی در خصوص ریاست شما بر قوه قضاییه مطرح شده است؛ این شایعات چقدر صحت دارد؟ گفت: فعلاً همه اینها شایعه است.

از نظر نگارنده، آقای همتی هم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ نباخت، چون اصلا برای پیروزی نیامده بود.