احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

مهم‌ترین نامزدهای انتخابات 1400 که تایید نشدند؛

بررسی سوابق پرونده ردصلاحیت‌شدگان

ردصلاحیت‌ها در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار کم‌سابقه است؛ زیرا از هر دو جناح سیاسی نامزدهای متعددی ردصلاحیت شدند.
عبدالحسین روح الامینی در حاشیه جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی خبر داد؛

تمدید دو روزه  ثبت نام نامزدی در هیات مدیره های نظام پزشکی

پس از انتشار نامه اول و استقبال دستیاران برای نامزدی در این دوره از انتخابات نظام پزشکی، امروز در جلسه هیات مرکزی نظارت که با حضور همه اعضا تشکیل شد مصوب شد: دستیاران گروه های مختلف پزشکی می توانند علاوه بر شرکت در انتخابات به عنوان انتخاب کننده، تحت عنوان انتخاب شونده یا نامزدی برای هیات مدیره های نظام پزشکی سراسر کشورهم ثبت نام نمایند.
عضو شورای وحدت اصولگرایان گفت: علت اینکه تعداد اصلاح طلبان در لیست تاییدیه شورای نگهبان کمتر است این بوده که جریان اصلاح طلب افرادی را به میدان آورد که شانس کمتری برای تایید صلاحیت داشتند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ظهر امروز و پس از شرکت در نشست اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی، به بازار تهران رفت و با کسبه بازار گفتگو کرد.
یادگار امام با اشاره به ردصلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات 1400 هشدار داد: هر حرکتی که بخواهد نافی عنصر جمهوری باشد یک حرکت ضدانقلابی است. مگر می شود نظام همان نظام امام باشد و مردم در آن حق نداشته باشند؟!
پیش از اعلام رسمی اسامی نامزدهای تایید شده در شورای نگهبان، فرمانده قرارگاه ثارالله، سوم خرداد ماه ضمن مراجعه به منزل احمدی نژاد، با اعلام مراتب رد صلاحیت، خواستار همکاری و سکوت و همراهی شده است.
رضایی در توئیتی مطرح کرد؛

آمدم که اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت: این بار آمده‌ام تا با کنار گذاشتن هر ملاحظه‌ای، با اراده یکایک شما ملت ایران، اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم.
پس از اعلام نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهور کاندیداها فعالیت‌های تبلیغی خود را آغاز کردند. بیشتر نامزدها به مسائل معیشتی مردم در اظهارات خود می‌پردازند.
روز گذشته نتیجه بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات منتشر شد و همه نیروهای اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شدند. شورای نگهبان صرفا صلاحیت محسن مهرعلیزاده را تأیید کرد که او اصلا در میان گزینه‌های اصلاح‌طلب مطرح نبوده است و حتی در سال 84 نیز به صورت انفرادی و جدا از هماهنگی با جبهه اصلاحات وارد انتخابات شد.
آیا اولاد لاریجانی مانع تایید صلاحیت او بودند؟

حضور فرزندان مسئولان در اروپا و آمریکا

به شکلی عجیب سرنوشت بچه‌های مسئولان دورنمای فعالیت سیاسی پدران و مادرانشان را تحت تاثیر قرار داده است و نهاد‌های امنیتی به شدت به این مسئله حساس شده‌اند و گزارش‌های آن‌ها و مصوبه نه چندان شفاف شورای امنیت ملی موجب حذف شگفت‌انگیز علی لاریجانی شده است.
خروجی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را قابل دفاع نمی‌دانیم. این واقعیت آنقدر مشهود است که برای اثبات آن نیازی به استدلال نمی‌بینیم. از میان ثبت‌نام‌ کرده‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به هیچیک از آنان گرایش نداریم و با هیچکدام نیز مخالف نیستیم.
دوشنبه شب پس از آنکه خبرگزاری فارس اسامی نهایی نامزدهای تأیید صلاحیت شده را منتشر کرد، بعد از مدت‌ها خندۀ سیری کردم. چنان خندیدم که همسر و بچه‌هایم متعجب شدند.