احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اعضای شاخص حزب کارگزاران سازندگی در در جلب نظر بزرگان اصلاحات به سمت همتی فعال شده‌اند اما به نظر می‌رسد که راس تصمیم‌گیر جریان اصلاحات تا پنج روز مانده به انتخابات استراتژی خود را تغییر نخواهد داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: فقط قدرت نظامی امنیت آور نیست بلکه تولید برتر و با کیفیت و قابل رقابت با نوع خارجی نیز تولید قدرت می‌کند و امروز قدرت کشور در گرو اقتدار در تولید است.
این که نگرانی‌های کلی‌تر برای ایران و مشارکت و موارد دیگر مجال طرح دارد یا نه موضوع این نوشته نیست. غرض این است که توضیح داده شود چرا در میان اصلاح طلبان و اعتدال گرایان نگرانی مانند 84 به چشم نمی‌خورد و اگر باشد جنس آن متفاوت است؟
در اغلب کشورهایی که انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد، اکثر نامزدها در سخنرانی‌ها و میتینگ‌های انتخاباتی ضمن بیان نظرات وبرنامه‌ها در مورد حل مشکلات وجبران کاستی‌ها و کمبود ها، قول‌هایی می‌دهند که به «وعده‌های انتخاباتی» معروف هستند.
عارف در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه ایجاد محدودیت برای یاران انقلاب و کسانی که دل در گرو ایران عزیز دارند اقدامی ناصواب و مغایر اهداف اولیه انقلاب اسلامی است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگو با پرسون:

نامزدهای انتخاباتی اخلاق را مبنای فعالیت‌های تبلیغاتی قرار دهند

مدت زمانی که برای تبلیغات در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد زمانی است برای عرضه فعالیت‌ها و توانمندی‌ها و پتانسیلی که هر کدام از نامزدها برای اداره کشور یا اداره شهر و روستای خود دارند. بنابراین وقتی بناست که فقط توانمندی‌های خودمان را برای مردم بیان کنیم باید از هر نوع تخریب و هتک حرمت دیگران پرهیز کنیم.
به باور برخی، اشخاصی که خود را مستقل و یا خاکستری می‌نامند و از این طریق می‌خواهند از جریان اصولگرا ویا اصلاح طلب تبری جسته و عبور کنند، این ظرفیت را دارند که خطرناک‌ترین‌ها در شطرنج سیاسی ایران باشند.
سرانجام پس از نزدیک به 10 روز بررسی و زیر و رو کردن پرونده‌های کاندیداهای آماده برای به‌دست‌گرفتن سکان اداره کشور از طریق حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، شورای محترم نگهبان قانون اساسی، اسامی هفت نفر از بین حدود 500 نفر کاندیدای ثبت‌نام‌شده در وزارت کشور را واجد کاندیداتوری اعلام کرد.
آنچه امروز موجب بی‌انگیزگی یا سردی و بی‌تفاوتی بخشی از مردم نسبت به تحولات انتخابات شده، یحتمل از تصور و ذهنیت مسئولان است. اگر این تصور و ذهنیت جامه‌عمل بپوشد، موجب آسیب به وحدت و انسجام ملت می‌شود. تصور می‌شود جدا از اصلاح‌طلبان، بخش گسترده‌ای از اصولگرایان نیز در این باره متعجب شده‌اند.
به دنبال انتشار توییتی ‌از عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره « معیشت مردم» ، علیرضا زاکانی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در توییتی دیگر به او پاسخ داد.
برگــزاری انتخابــات به نوبه خود نشان‌دهنده رشد و آگاهی یک جامعـه و حضور مردم در انتخابات نیز به منزله وفاق عمــومی و همراهی با نظام تلقی می‌شود که در این زمینه همواره مشاهده شده مردم نسبت به کشور و انقلاب‌شان سنگ‌تمام گذاشته‌اند.
سخنگوی شورای وحدت گفت: اگر وحدت میان این دو شورای ائتلاف و وحدت ایجاد نشود، شکست در انتخابات شورای شهر تهران قطعی است.

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم که قرار است مطابق اعلام قبلی و برنامه‌ریزی ستاد انتخابات وزارت کشور در واپسین جمعه خردادماه جاری و به‌صورت یکپارچه در سراسر کشور برگزار شود.
سعید محمد به همراه اعضای ستاد انتخاباتی خود با سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو و اعلام حمایت خود را از رئیسی اعلام کردند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بی ثباتی را از چالش‌های اصلی پیش روی اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: وعده جدی و اساسی‌ام این است که به فوریت، توجه ویژه به جهش تولید داشته باشم و با حل شدن مشکل تولید بسیاری از مسائل در کشور حل می‌شود.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی محدودیت‌ها توجیه ندارد مثلاً میان اینستاگرام و توییتر چندان فرقی وجود ندارد و اگر محدودیتی در این حوزه هست حتما باید برداشته شود.
قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

جزئیات نحوه احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

شرایط و ملاک‌هایی احراز صلاحیت دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری که در اصل ۱۱۵ قانون اساسی به آن اشاره شده است عبارتند از شرط رجال مذهبی- سیاسی بودن، مؤمن و معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران بودن، معتقد به مذهب رسمی کشور بودن، مدیر و مدبر بودن و دارای حسن سابقه و امانت و تقوا بودن، تبعه جمهوری اسلامی ایران بودن و ایرانی الاصل بودن که شورای نگهبان موظف است این شرایط را احراز کند.