احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اولین و شاید مهم‌ترین موضوع در دستور کار دولت جدید، حتی از الان و پیش از ورود به پاستور، مساله برجام و گفت‌وگوی وین است. دولت جدید حداقل دو ماه طول می‌کشد که به‌طور نسبی مستقر شود، ولی زیان حاصل از عدم توافق و نهایی کردن آن حتی در این دو ماه نیز بسیار جدی است چه رسد که کلا به تاخیر افتد.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: آرای باطله ما در نظام و ترم حقوقی انتخابات یک عدد در حد یک تا دو درصد بوده است اما این که تا مرز 20 درصد و 18 درصد آرای باطله داشته باشید پیام نگران کننده و تلخی است.
برای هنگامی که گرد و خاک مبارزات انتخاباتی فرو می‌نشیند و دولت جدید آماده ورود به میدان سیاست است، آمریکایی‌ها ضرب‌المثل معروفی دارند: «در زمان کمپین‌های انتخاباتی می‌توان شعر گفت، اما پس از انتخابات باید نثر گفت.»
با پایان رای‌گیری واعلام رسمی اسامی منتخبین از رئیس جمهور تا اعضاهای شورای شهرها، نمایندگان میاندوره‌ای مجلس وخبرگان، بررسی‌ها و تحلیل‌ها آغاز شد. هرکدام از صاحب نظران، تحلیل گران و کارشناسان سیاسی وانتخاباتی براساس برداشت‌های خود نکاتی رادر این خصوص ابراز داشتند.
همه جناح‌های سیاسی بدون استثنا دولت را «ابرماشینی» می‌دانند که با استقرار در آن می‌توانند مشکلات لاینحل را در فرصتی کوتاه حل کنند. اما سابقه کوتاه دولت‌داری در چهار دهه بعد از انقلاب نشان داده چنین اتفاقی اگر ناممکن نباشد، بسیار دشوار است.
حجت الاسلام مهدوی‌زادگان عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در یادداشتی ضمن بررسی رفتارهای گروه‌های سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به این سوال پاسخ داد که چرا مشارکت ۵۰ درصدی، پرشور نامیده می‌شود.
تحلیلگر سیاسی اصولگرا با بررسی شرایط پیش روی دولت آینده، فضای کابینه دولت رئیسی و برخورد او با شبکه‌های اجتماعی، برجام و ترکیب کابینه‌اش تصریح کرد که جبهه پایداری به دنبال تحمیل افرادی به کابینه رئیسی است.

یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا می گوید: برخی تصور دارند شناسنامه شان در موقع استخدام یا ترفیع و ... کنترل شود که تفکر غلطی هم هست اما می آیند و تعرفه می گیرند که شناسنامه شان مُهر بخورد و رای سفید می دهند.
نماینده مشهد در مجلس گفت: متأسفانه برخی از جریان‌ها هنوز در فضای بداخلاقی که در دوره انتخابات ایجاد کرده بودند، مانده‌اند و سعی دارند با خبرسازی، شرینی حضور و مشارکت مردم را تلخ کنند.

رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور منتخب در پیامی درگذشت دو خبرنگار ایرنا و ایسنا در سانحه تلخ واژگونی اتوبوس را تسلیت گفت و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی را موظف به نظارت بر رسیدگی «سریع و دقیق» به پرونده قضایی تشکیل شده در این زمینه کرد.
«پرسون» از اختلاف نظرات بعد انتخابات می گوید؛

فقط آنچه که من می گویم!

در هر گوشه و کناری، جمعی را شاهدیم که انتخابات را موضوع اصلی بحث خود قرار داده اند. اما در این میان جدل های انتخاباتی رنگ و بوی متفاوتی یافته است. افرادی که شنیدن صدای مخالف را ندارند و نمی خواهند مخالف نظرشان حرف زده شود و مخالفانشان را مورد عتاب و نارضایتی خودشان قرار می دهند. همچون مثل«مرغ که یک پا دارد» آنها هم بر روی نظرشان ایستاده وکوتاه نمی آیند..

مسئول هماهنگی ستادهای مردمی حجت الاسلام رئیسی:

مشکلات کشور از نبود روحیه جهادی و انقلابی است

مسئول هماهنگی ستادهای مردمی حجت الاسلام رئیسی گفت: مشکلات امروز کشور ناشی از جریان های فساد است که در سیستم اداری حاکم است و نیز نبود روحیه انقلابی و جهادی در دستگاه های اجرایی می باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتی نوشت: امروز مهم‌ترین وظیفه، کمک به تقویت دولت منتخب ملت و افزایش مشارکت‌ برای عبور مردم از مشکلات زندگی است.