احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

در فرآیند نخستین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مسئله ایرانی‌الاصل نبودن جلال‌الدین فارسی اولین خبر نا بهنگام انتخاباتی بود که منجر به کناره‌گیری وی شد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: روند هشت سال گذشته نشان داد که دولت وظیفه‌ای جدی در تامین مسکن برای خود قائل نبوده است؛ در حالیکه یکی از مهمترین حقوق شهروندی و وظایف قانونی دولت، تامین مسکن مورد نیاز مردم است.
قاضی زاده هاشمی:

دولت سلام همیشه بیدار است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای «دولت سلام» زمان معنا ندارد و ۲۴ ساعته خواهد بود و باید همواره بیدار باشد.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر دو قطبی گرایی میان نظام و ضدنظام و یا بد و خوب باشد، این دو قطبی پذیرفته شده نیست. مفهوم رقابت‌ها با قطبی‌گرایی سازگار است.
کسانی که دست به جعل اخبار بی‌بنیاد و سراسر توهم‌آلود و توطئه‌مند می‌زنند، گمان می‌برند شاید چندصباحی بتوانند فضای رسانه‌ای رقابت‌ها و گفت‌وگوی منطقی دو جریان سیاسی را تحت‌الشعاع قرار دهند، لکن آگاه نیستند که در کمترین فرصت دست آن‌ها باز و حیله‌های آن‌ها رسوا خواهد شد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما ۴ برنامه تحولی برای اداره کشور طراحی کرده‌ایم،گفت: هرکس شعار بدهد دولت هیچ کاره است، نشانه بی‌کفایتی اوست.

ردصلاحیت گسترده نیروهای اصلاح‌طلب در انتخابات و حذف نامزدهای اصلی باعث شد تا معادلات انتخاباتی اصلاح‌طلبان برهم بخورد.
‌‌در‌ حالی‌که شایعات، اقامت یا سکونت دختر علی لاریجانی در خارج از کشور را به‌عنوان علت عدم احراز صلاحیت او مطرح می‌کنند اما حسین جعفرزاده از نزدیکان آیت‌الله آملی‌لاریجانی با روایتی از جلسه عدم احراز صلاحیت لاریجانی، جزئیات جدیدی از ماجرا را تشریح کرده و درعین‌حال بر ابهامات افزوده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ارز چند نرخی رانت و فساد ایجاد می‌کند، گفت: من معتقد به یکسان‌سازی نرخ ارز هستم و باور دارم که قیمت ارز باید در بازار تعیین شود و دولت دخالتی نکند.
ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در بیانیه‌ای با تاکید بر حضور مردم در انتخابات تصریح کرد که وی به عنوان تنها نامزد انتخاباتی اصلاح طلب تایید صلاحیت شده ، با اعتقاد به قانون اساسی و منش اصلاح طلبی، معتقد است علیرغم همه محدودیت‌ها و گلایه‌ها می‌توان حماسه‌ای دیگر از جنس دوم خرداد آفرید.