منوچهر متکی رئیس خانه احزاب ایران:

دولت‌ها توجهی به حرف‌های احزاب ندارند/ باید در مجوز حزبی که انتخابات را تحریم می‌کند تجدید نظر شود

رییس خانه احزاب ایران گفت:‌ مجوز حزبی که انتخابات را تحریم می‌کند یا مردم را به عدم شرکت در انتخابات فرامی‌خواند باید از سوی مسئولان مورد تجدید نظر قرار گیرد.
تصویر دولت‌ها توجهی به حرف‌های احزاب ندارند/ باید در مجوز حزبی که انتخابات را تحریم می‌کند تجدید نظر شود

به گزارش سایت خبری پرسون، منوچهر متکی در همایش فصلی خانه احزاب ایران اظهار کرد: نقش احزاب در ساختار سیاسی کشور تعریف نشده و مناسب است کارگروهی برای بازتعریف بیانات رهبری در این زمینه تعیین شود. وظیفه احزاب فراهم‌کردن زمینه‌ای برای اجرای نگاه رهبر انقلاب به موضوع تحزب است.

وی افزود: احزاب می‌توانند در محدوده‌ای که قانون اساسی تعیین کرده، فعالیت کنند. احزاب یک وظیفه قانونی دارند اما چون در ساختار سیاسی نیستند، دولت‌ها توجهی به حرف‌های احزاب ندارند.

متکی با انتقاد از برخی احزاب که مردم را به شرکت‌نکردن در انتخابات ترغیب می‌کنند، تصریح کرد: این احزاب با عمل، فلسفه وجودی خود را زیر سوال می‌برند. مجوز حزبی که انتخابات را تحریم می‌کند یا مردم را به عدم شرکت در انتخابات فرامی‌خواند باید از سوی مسئولان مورد تجدید نظر قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: احزاب در فهرست‌های انتخاباتی خود سلیقه‌های مختلف را در نظر بگیرند تا وقتی مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و به فهرست نامزدها نگاه می‌کنند سلیقه‌های خود را ببینند. احزاب توجه کنند اگر فردی صلاحیت لازم را در درون حزب ندارد، به مردم معرفی نشود.

منبع: ایسنا

503157