احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

از پشت پرده ماجرای استاندار نجومی بگیر تا دیدار با یک شاخ اینستاگرامی؛

برای حفظ آبرو تدبیر کنید!

افزایش انتقادات به انتصاب استانداران ویژه خوزستان و سیستان و بلوچستان از یک سو و همزمانی آن با انتشار فیش های پر حرف و حدیث مدرس خیابانی جنجال جدیدی برای دولت رئیسی رقم زد.
طالبان را در ذیل جریان‌های سیاسی بنیادگرا و در ذیل پارادایم اسلام سیاسی تعریف می‌کنند. بنیادگرایان برخلاف جریان‌های اصلاحگر دینی که خواستار عصری کردن دین در دوران جدیدند(عصرنة الإسلام)، در مسیر احیا و استقرار نظم گذشته‌ای که آن را شکوهمند می دانند و اسلامی کردن دوران(اسلمه العصر) گام بر می‌دارند.
در اسفندماه ۸۷ زمانی که کشور در تب وتاب انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود، آیت‌ا... هاشمی فرآتر از وقایع جاری به دنبال حل معضلی دوباره شدت گرفته به نام «رابطه ایران و عربستان» بود که دود فتنه‌های آینده اش را در آینده آسمان منطقه به خوبی دیده بود!. پس رخت سفر حج برای مصلحت ممالک اسلامی پوشید تا در مکه و ریاض به دنبال راهکاری برای بستن پنجره فتنه های آینده بگردد.
نماینده مردم تهران در مجلس به اظهارنظرهای اخیر اصلاح طلبان درخصوص ورود ایران به موضوع افغانستان واکنش نشان داد و گفت: این آقایان نه اهل جنگ هستند و نه اهل سختی کشیدن و نه دلشان برای کسی می‌سوزد، بلکه فقط به دنبال آن هستند که خودشان را مطرح کنند
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

عمل به وعده‌ها لازمه ترمیم اعتماد مردم به نظام

طبق بیانات مقام معظم رهبری اولاً وعده‌ها باید معقول و منطقی باشند، دوماً سعی کنیم با تمام توان وعده‌های خود را محقق کنیم تا اقبال مردم به نظام ترمیم شود و نکته سوم این است که اگر اتفاقی افتاد و وعده‌ای محقق نشد حتماً باید آن را با مردم در میان بگذاریم و دلایل منطقی آن را به مردم توضیح دهیم.
یک تحلیلگر اصولگرا در پیش‌بینی از آینده سیاسی رئیس جمهور پیشین گفت: روحانی تا مدتی باید پاسخگوی رفتار خود طی ۸ سال گذشته به افکار عمومی و همینطور به نهادها و سازمان‌هایی که مسئولیت نظارتی دارند، باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: وقت آن است جریان تحولی که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده کمی جدی‌تر وارد موضوع عدالت شوند، در غیر اینصورت نبود ظرفیت لازم برای تحقق عدالت، فضا را برای پرخاشگری سیاسی آماده می‌کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم باید کمک‌کار دولت باشند اظهار داشت: چشمتان به فضای مجازی و موبایل‌ها و تبلت‌ها نباشد و هر کسی که خواست برای این نظام حاشیه سازی کند توجه نکنید. مردم باید کمک کنند. فضای مجازی، عربده‌کشی سر چهارراه است و خیلی حرف‌ها در این فضا دروغ است و هر چیزی را که می‌شنوید در واقعیت کشور تحقیق و بررسی کنید.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران ضمن تاکید بر اینکه روحانی و لاریجانی به مرور به حاشیه خواهند رفت، گفت: مگرآنکه در کنار یک جریان سیاسی دیگری قرار بگیرند و فعالیت سیاسی خود را به آن شکل ادامه دهند.
سخنگوی شورای وحدت با اعلام حمایت این شورا از برنامه های ابراهیم رئیسی گفت: شورای وحدت برای موفقیت برنامه اعلامی رئیس ‌جمهور تمام تلاش خود را به انجام خواهد رساند.