احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ضمن گرامیداشت هفته دولت، در بیانیه ای آورده است؛ شرط موفقیت دولتِ رئیسی آن است که وزیران دولت در انتخاب همکاران خود معیارهای اسلامی و انقلابی را ملاک قرار دهند.
محمدعلی ابطحی از دیدار خود با مهدی کروبی خبر داد و نوشت: حس مشورت دهی‌ام گل کرده بود، به برادران بالا هم گفتم امتیاز رفع حصر را به دولت روحانی نمی‌خواستید بدهید، اوکی. الان در مجموعه‌ یک دست اگر یک روز صبح بساط حصر را جمع کنید و بروید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
حداد عادل گفت: خوشبختانه میان مجلس و دولت همسویی اصولی و اعتماد وجود دارد؛ ولی به این معنا نیست که انتظار داشته باشیم نمایندگان به همه وزرا رأی اعتماد بدهند. گر چه اگر این اتفاق بیفتد مطلوب است، اما اگر این اتفاق نیفتد فاجعه‌ای رخ نداده است.
رئیس دولت اصلاحات نوشت: «اسلام طالبانی» چنانکه صریحاً از سوی نمایندگان آن اعلام و در عمل نیز نشان داده است نماد گونه‌ای پندار ناروا و اندیشه واپس‌گرا و رفتارهای غیرمردم‌سالارانه است که حاصلی جز بدبختی مردم نخواهد داشت.
شکی نیست که مردم درحال‌حاضر دچار مشکلات فراوانی هستند. بگذریم از طیف محرومان و ناتوانان و آسیب‌پذیران که ظاهرا بر پیشانی آنان فقر و محرومیت حک شده و فریادرسی ندارند و بگذریم از قشر مرفه بی‌دردی که تورم و گرانی و مشکلات مختلف بر آنان تأثیر ندارد...
اتحاد به‌معنای همکاری صمیمانه و کار مشترک تا دستیابی به نتیجه قطعی، در سایه انعطافِ معقول و از‌خودگذشتگی و توان اقناع در درون یک گروه یا بین چند گروه حاصل می‌شود. از این جهت، اتحاد نه‌فقط ضروری‌ترین امر اجتماعی؛ بلکه بزرگترین فضیلت سیاسی نیز به حساب می‌آید.
بررسی واکنش برادران لاریجانی در یک موضوع مشترک؛

لاریجانیست!!

در جریان انتخاب رییس جمهوری سیزدهم برادران لاریجانی واکنش های مختلفی از خود بروز دادند؛ یکی امضا نکرد و دیگری فرار رو به جلو.
ایرانیان را هیچ‌وقت بیگانگان شکست نداده‌اند. مدیریت ایران را از اسارت «مریدان سلطه‌گران‌جهانی» نجات بدهید.
روز گذشته آقای حسین شریعتمداری سرمقاله کیهان را به موضوعی جالب اختصاص داد. در این متن، مطالب چند نفر از افراد از جمله بنده را دستمایه یادداشت خود کرده که بنده بخش مخصوص خود را در ذیل تقدیم می‌کنم.
اصولگرایان این روزها رفتاری ناامید کننده دارند.جلوی چشم شان علیرضا زاکانی اینگونه شهردار تهران می‌شود اما به جای آنکه به یاد دوران حسن روحانی فغان و فریاد کنند با ایما واشاره در حال اعتراض هستند!یعنی از آن همه بی‌پروایی وشجاعت در اعتراض به نیروهای اعتدالی و اصلاح طلب رسیده‌اند به کنایه‌های ریز و نا مفهوم در پستوهای تاریک به گروه‌های حامی زاکانی!
دو برادر هستند؛ دو برادری که از اواسط بهار امسال نام‌شان بیش از همیشه به‌گوش می‌رسید به‌ویژه در زمان بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری. علی لاریجانی کاندیدا بود و صادق آملی لاریجانی عضو شورای نگهبان! صادق از عدم احراز صلاحیت برادرش دلخور بود و هست.
«پرسون» از صدای منتشر شده چمران، می گوید؛

تهران؛ بدون شهردار نمی ماند، دلواپس نباشید!

شهردار تهران چه کسی می شود؟ پستی مهم که نگاه های زیادی را به دنبال خود دارد. شورای شهر تهران هنوز نیامده، باید خودش را برای بسیاری از کش و قوس ها وکنش و واکنش ها آماده کند! بحث بر سر شهردار شدن است. آن هم شهردار تهران بزرگ!
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی درخطاب به شورای نگهبان مبنی بر حذف مهر محرمانه بر دلایل ردصلاحیت خود گفت: شورای نگهبان مهر محرمانه نامه را حذف نمائید تا بتوانم نامه‌ی شورا را برای عموم علنی نمایم.
سیدحسن خمینی در دیدار اعضای شورای شهر تهران با اشاره به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت همه ما در کشور با هر سلیقه‌ای از تمامیت کشور دفاع می‌کنیم و اگر کسی گوشه چشمی داشته باشد همه پشت سر فرماندهی کل قوا هستند.
اسماعیل بیگ محمدی، دبیرکل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس با صدور پیامی، تنفیذ حکم ریاست جمهوری رئیس جمهور جدید ایران اسلامی را به آیت الله رئیسی تبریک گفت و برای وی و کابینه‌اش آرزوی توفیق کرد.
کاندیدای پوششی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که هیچ سابقه اجرایی ندارد با معرفی خود به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران نگرانی‌هایی را حتی در میان بدنه مدیریت شهری ایجاد کرده است.