توصیه یک نماینده مجلس به رعایت اخلاق در انتخابات

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید به این نکته توجه داشته باشند که اینجا آمریکا نیست که بخواهند برای پیروزی از هر ابزاری استفاده کنند بلکه ما مسلمان بوده و باید در چارچوب مبانی اخلاقی و اسلامی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

تصویر توصیه یک نماینده مجلس به رعایت اخلاق در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، بیت الله عبداللهی با اشاره به ضرورت حاکم بودن اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی بین نامزدها، بیان کرد: از نگاه بنده مصداق اخلاق مداری در رقابت های انتخاباتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند این است که کاندیداها به مردم دروغ نگویند. نباید در گفت‌وگوهای انتخاباتی آمار و ارقام دروغ به جامعه تحویل داده شود؛ بلکه هر یک از کاندیداها باید بر اساس توانایی‌هایی که دارند و همچنین بر اساس ظرفیت‌های کشور با مردم صحبت کرده و برنامه ارائه دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: از دیگر مصادیق اخلاق مداری این بوده که نامزدها از تهمت زدن به یکدیگر خودداری کنند. باید از کارهای پوپولیستی فاصله بگیرند وگرنه بعد از چند ماه که از ریاست جمهوری فرد منتخب بگذرد، نمی تواند پاسخگوی جامعه و مطالبه ایجاد شده باشد. در نهایت این امر سبب سلب اعتماد از مردم خواهد شد. از سوی دیگر بر اساس باورهای دینی و اعتقادی ما باید از رفتارهای غیر اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی فاصله گرفته شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداها باید وعده‌هایی به مردم ارائه دهند که قابل تحقق باشد. کاندیداها نباید به یکدیگر تهمت و افترا بزنند. نباید در مناظرات انتخاباتی دروغ به یکدیگر بسته شود. رعایت اخلاق در رقابت ها در وهله اول سبب پذیرش کاندیداها از سوی مردم خواهد شد و در وهله دوم قطعا مشارکت مردم در انتخابات بالا خواهد رفت.

وی در ادامه تاکید کرد: در صورتی مشارکت حداکثری در انتخابات رقم خواهد خورد که کاندیداها با صداقت با مردم صحبت کنند. باید اعداد و ارقام درستی به مردم گفته شود. نباید بدون حساب و کتاب مطالبات جامعه را بالا برد. امکانات و ظرفیت های کشور مشخص است. زیرساخت های کشور مشخص است. قدرت و اختیارات رئیس جمهور نیز مشخص است. باید در قالب اختیارات رئیس جمهور و ظرفیت‌های کشور کاندیداها با مردم صحبت کنند.

وی افزود: کاندیداها باید به نقطه قوت دولتی که می‌خواهند تشکیل دهند و برنامه‌هایی که دارند اشاره کنند. مردم همواره از اخلاق‌مداری استقبال کرده‌اند. مردم انتظار دارند رئیس جمهور آتی خود حرف‌های منطقی بر زبان بیاورد. بهترین راه دوری از تهمت و دروغ است. نباید مردم را بدبین کرد. اعتقاد بنده این است که نامزدها با صداقت و با اخلاق مداری وارد رقابت های انتخاباتی شوند. اینجا آمریکا نیست بلکه اینجا جمهوری اسلامی است. ما مسلمان بوده و در رقابت‌های انتخاباتی باید اخلاق را رعایت کنیم؛ در غیر این صورت فرقی با غربی‌ها نداریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فرق ما با آمریکایی این است که ما مسلمان بوده و نباید دروغ گفته و تهمت بزنیم. نباید از هر وسیله‌ای برای پیروزی در رقابت‌ها استفاده کرد بلکه ما باید بر اساس باورهای دینی و اعتقادی خود در چارچوب اخلاق گام برداریم.

منبع: ایسنا

682386