احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

علی مطهری در توییتی نوشت: بیشترین سود گروگانگیری را از یک‌جهت ‎شوروی و از جهت دیگر آمریکا برد و بیشترین رنج آن را هم مردم ایران تحمل کردند و هنوز تحمل می‌کنند.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نشست خبری اعلام کرد؛

تعیین اعضای هیئت نظارت بر انتخاب نمایندگان احزاب

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، مالک شریعتی از مجلس، محمد عباسی از قوه قضائیه و بنده را به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخاب نمایندگان احزاب تعیین کردند.
گرچه از سایت رجانیوز که با جملاتی ناراحت کننده و تأسف‌آور درباره آیت‌الله العظمی صافی سخن می‌گوید، توقع نمی‌رود که احترام دیگر مقامات کشور از جمله رییس مجلس را نگاه دارد اما سکوت درباره چنین مشی و مرامی به منزله پیشروی تفکرات نادرستی است که بنا را بر تفرقه و طرد و دفع دیگران می‌گذارد و با حق پنداشتن خود، بر مومنان و معتقدان به جبهه انقلاب انواع و اقسام تهمت‌ها را روانه می‌کنند غافل از آنکه «بر سر شاخ نشسته‌اند و بن می‌برند». بر همین مبنا به اختصار نکاتی بیان می‌شود.
ادامه حضور ایران در لیست سیاه ‌FATF که با واکنش‌های منفی رسانه‌ها و افکار عمومی در داخل کشور همراه شده است، از دید منتقدان پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی اهمیتی ندارد؛ زیرا معتقدند مراودات تجاری و مالی ایران به‌خوبی برقرار است. اما سؤال مهم این است که آیا واقعا تبادلات مالی و‌ تجاری بدون مشکل و مانعی در حال انجام است و اگر این‌گونه است، چگونه حتی در تهیه نهاده‌های دامی با چنین مشکلی مواجه شدیم که قیمت مرغ و تخم‌مرغ سر به آسمان گذاشت و خبری از حل مشکلات نبود و نیست؟
جشنواره نوجوان فداکار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شهید علی لندی همزمان با روز بسیج دانش آموزی و چهلم این شهید با حضور آیت الله نوری همدانی و خانواده شهید لندی در شهر قم آغاز به کار کرد.
همه شاخص‌ها و آمارهای حتی رسمی را در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... ببنید؛ کشور را دارد از دست می‌رود و مردم روز به روز غمگین‌تر و ناامیدتر و فرتوت‌تر می‌شوند آن وقت یک عده به اسم انقلابیگری و اصولگرایی و ارزشگرایی، دارند عرصه را تنگ‌تر می‌کنند و نمک بر زخم مردم می‌پاشند. چرا در برابر اینان خفه خون گرفته‌اید؟!
یادگار امام با اشاره به فراگیری فضای مجازی گفت: اگر ابلاغ رسالت الهی و انتقال ارزش ها مدنظر ماست، نباید از ورود به این فضا بترسیم. البته این گونه هم نیست که اگر سراغ این دنیای جدید نرویم، به سراغ ما نمی آید.
نگاه اصولگرایان تندرو به مرجعیت، حمایت بی‌چون‌و‌چرای آیات عظام و روحانیون از مواضع مقبول تندروها به دور از هرگونه انتقاد از سیاست‌های غلط است و از این‌رو کمترین نقد به وضع موجود سبب حمله تند این دسته از افراد به مرجعیت شده است.
جمعی از هواداران محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم به مناسبت ۶ آبان، زادروز ۶۵ سالگی او در میدان ۷۲ نارمک حضور یافتند.
مدت‌هاست که از رئیس دولت اصلاحات و از چهره جنجالی‌اش خبری نیست. آخرین بار با شعار "تَکرار کردن" به میدان آمده بود.
امروزه پس از گذشت حدود یک ربع قرن از آغاز حیات پدیده‌ای به نام «جنبش اصلاح‌طلبی» در ایران، اگر چهره‌های موثر این پدیده را به بحث و گفت‌وگویی درباره آسیب‌شناسی اصلاحات فرا بخوانیم، معمولا نخستین حرف‌شان این خواهد بود که: «ابتدا باید مشخص شود چه ‌چیزی، چگونه در این نظام باید اصلاح شود!» در واقع همین یک جمله، از بی‌برنامگی و سردرگمی و بی‌نظمی عملکردِ اصلاح‌طلبان در 25 سال گذشته پرده برمی‌دارد و دلیل اصلی ناکامی سیاسی آنها را توضیح می‌دهد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ما باید در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اسلام ایستادگی کنیم، گفت: جوامع و گروه‌های اسلامی باید با مردم سالاری دینی به دنبال حل مشکلات باشند و از نزاع دوری کنند و صلح عادلانه و مدارای عاقلانه را در دستور کار خود قرار بدهند.
گفت‌وگوی آقایان سیدمصطفی تاج‌زاده و مهدی نصیری، درباره «دولت/ملت» و «امت/امامت»، فرصتی بود تا آقای نصیری روایت خویش از امت و امامت را بازنمایی کند. تاج‌زاده در این گفت‌وگو کوشید تا مبتنی بر نظریات مدرن، دستاوردهای علم سیاست، اندیشه‌های سیاسی جدید، دستاوردهای نظری روشنفکران و نواندیشان دینی و تجربه بیش از چهار دهه استقرار جمهوری اسلامی، روایت شهروندمدار و معطوف به حقوق شهروندی ارائه دهد؛ روایتی که سال‌هاست منادیان گفتمان اصلاحات عرضه می‌دارند.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقدم احمدی‌نژاد ذاتاً آدمی است که به دنبال فرصت‌ها و زمینه‌هایی است تا بتواند مطرح باشد، وی یک کیش شخصیت خاصی دارد و مترصد فرصت‌هایی است که بتواند از آن‌ها برای مطرح شدن در بین طرفدارانش و جامعه استفاده کند تا از ذهن‌ها دور نباشد و فراموش نشود.