احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

علی لاریجانی درباره مشکلات استان خوزستان نوشت: مشکل مردم عزیز خوزستان فقط کمبود آب نیست (و فقط) یکی از مشکلات آنان این امر است. توسعه خوزستان یک امر همه‌ جانبه است، اما از یک برنامه روشن برخوردار نیست؛ لذا مردم نمی‌توانند زندگی امروز و فردای خود را پیش‌بینی کنند.
ابوالفضل بخت جو عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت آینده به دنبال افراد تکراری، بی انگیزه و خسته حتی با اسم و برند شناخته شده، نباشند. در جریان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همین افراد انقلابی گمنام ولی مخلص و با ایمان و دارای روحیه جهادی بودند که با لبیک فرمان امامشان وارد عمل شدند و توانستند در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس پیروز میدان باشند.
سید احمد خاتمی ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان از فرهنگ عاشورایی فاصله گرفتند و راهکار حل مشکلات را مذاکره با آمریکا می‌دانستند ولی همگان دیدیم که ذلت‌پذیری آنان برای کشور جواب نداد.
مجمع عمومی سالانه و سومین کنگره ملی حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) روز گذشته (اول مرداد) از ساعت ۱۴ الی ۱۸ با انتشار رسمی اسامی نامزدهای شورای مرکزی و کاندیداهای بازرسین و با حضور جمعی از دبیران کارگروه ها و هیات رییسه ناظر بر روند انتخابات به صورت مجازی در محل دفتر مرکزی این حزب برگزار شد.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: متاسفانه این دولت اقدام تاثیرگذاری در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده انجام نداد؛ تقاضای ما از دولت منتخب که در دو هفته آینده شکل خواهد گرفت این است که در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده اقدام کند.
محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کسب مدال طلای المپیک توکیو در رشته ده متر تپانچه بادی توسط جواد فروغی را به ایشان و ملت قهرمان پرور ایران تبریک عرض می‌کنم.

در جلسه هفتگی دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت که دیروز دوشنبه برگزار شد، مسائل مربوط به منطقه خوزستان، ریشه‌های نارضایتی مردم این استان، به خصوص در زمینه تامین آب مورد نیاز شهروندان و دیگر معضلات سیاسی و امنیتی این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اشرفی اصفهانی گفت: هنگامی که دولت آقای روحانی آنچنان که باید و شاید موفق نشد این اتفاقات رخ داده را به دلیل آن‌که جریان اصلاح‌طلب از وی حمایت کرده بودند به پای این جریان گذاشتند در صورتی که این مسائل به پای اصلاح‌‌طلبان نیست؛ چراکه هر دولتی خودش باید پاسخگو باشد.
دبیرکل حزب ایران زمین، گفت: ما در قانون چیزی به عنوان تعیین تکلیف از سوی نمایندگان برای رئیس جمهور نداریم؛ نه‌ نمایندگان و نه هیچ حزب و گروهی اعم از پایداری‌ها و غیرپایداری‌ها نباید ذهن رئیس‌جمهور را از انتخاب آزادانه یک کابینه صبور و مقاوم در برابر مشکلات، کارآمد و پاکدست، آشنا با درد و نیازهای مردم و قادر به کاهش آلام و دردهای جامعه منحرف سازند.
سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه نماز عید قربان در شهرهای زرد و آبی بدون مانع و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، ادامه داد: در شهر تهران به دلیل اینکه نماز جمعه برگزار نمی‌شود نماز عید قربان نیز اقامه نخواهد شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه مسائل خوزستان را تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌کنم گفت: پیگیری مسائل خوزستان را رها نمی‌کنم. هیئت‌های بررسی تشکیل شده و پیگیری خواهند کرد.
اصولگرایان به ویژه آنان که معتقدند دولت و حکومت مطلوب از دو هفته دیگر شکل می‌گیرد، وعده‌ها و شعارهای زیادی دادند. ادعاهایی در عرصه عدالت، مبارزه با فساد، توسعه، اشتغال، مدیریت کارآمد و هر چیز دیگری که به ذهن بیاید. برخی از این ادعاها بیشتر شعار توخالی است.
اقدام یا ابتکار یک فعال سیاسی در اعلام یا علاقه به «نیروی چهارم»، اهل تاریخ سیاسی را یاد «نیروی سوم» خلیل ملکی می اندازد. حال آن که در جدال «مشارکت و انحصار» و دو‌گانه های دیگر به دشواری می‌توان راه سوم و چهارم و پنجم گشود. هرچند شاید وجه مشترک این دو همان «دلیری و استواری اخلاقی» باشد که داریوش آشوری در توصیف نماد «نیروی سوم» به کار برده بود تا فرجام «نیروی چهارم» چه باشد...