احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، خود کنترلی را عاملی مهم در پیشگیری از بروز خطا عنوان کرد و ضمن اشاره به وضع فرهنگی شهر گفت: وضع فرهنگی شهر نگران کننده است و این امر با مبارزه با معلول حل نمی‌شود بلکه باید علت را مورد توجه قرار داد تا خود به خود معلول‌ها نیز مرتفع شوند.
سفیدسازی پرونده کاری حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهوری پیشین کشورمان، زودتر از آنچه حدس می‌زدیم ازسوی هواداران سیاسی او کلید خورده است. پیش‌تر قراری نانوشته در فضای سیاسی-اجتماعی کشور حاکم بود مبنی بر اینکه بازسازی تصویر مخدوش یک چهره سیاسی(ازجمله رییس‌جمهور) و مقبول افتادن آن فرد در نظرگاه مردم به چندین ماه یا حتی چندین سال نیاز داشت اما آنچه حسن روحانی در پی آن است، درآمدن در جلد مصلحی دلسوز اندکی پس از خروج از کسوت ریاست‌جمهوری است. عجله برای بازسازی وجهه روحانی ازسوی اصلاح‌طلبان، معطوف به چه هدف یا اهدافی است؟
انتقادها به نحوه اداره کشور در دولت اصولگرای رئیسی با فروکش‌کردن تب تند انتخابات ریاست‌جمهوری که با سکوت اصولگرایان در برابر تغییرات مدیران و مسئولان همراه بود، این روزها افزایش یافته است.
ظاهرا بخشی از مشکل پیشین در قرارداد 25 ساله همان دولت روحانی بوده است و قطعا که ارتباط چین با دولت رئیسی به مراتب بهتر از زمان قبل است که اگر نبود، با تلفن رئیسی واکسن‌های چینی وارد ایران نمی‌شدند...
مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند؛

گشایش‌های نسبی سیاسی

روزهای پایانی هفته‌ای که گذشت، مملکت تعطیل بود؛ تعطیلاتی به ‌مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری هفته پایانی ماه صفر که به فرصتی برای برپایی مراسم سوگواری تبدیل شد و درحالی به‌دلیل شرایط خاص ناشی از همه‌گیری کرونا با تفاوت‌هایی نسبت به سال‌های پیش از آن برگزار شد که در این بین برپایی یکی از این مراسم از جهاتی دیگر نیز متفاوت بود.
علی لاریجانی یکی از ساکت‌ترین چهره‌های سیاسی است و او حکم معما را پیدا کرده است. برخی انتظار داشتند که آن هیاهو بعد از رد صلاحیت را ادامه دهد و برخی نیز در پی سکوت فعلی منتظر به حاشیه رفتن او هستند.
پس از حدود ۱۱ سال، مهدی کروبی در مراسم عزاداری ایّام سالگرد رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام مجتبی و امام رضا (ع) در منزل غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی حاضر شد و سخنرانی کرد.

مشاور رییس مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: مهم‌ترین ضعف ما در تحقق انتقال مفاهیم و اموزه‌ها به جامعه هدف، کم‌رنگ دیدن نقش فرآیندها و سازوکار مشخص و دائمی در نهضت ترجمه است که باید به ان توجه شود.
سیدابراهیم امینی پس از 11 سال با مهدی کروبی پدر معنوی حزب اعتماد ملی دیدار کرد. در این دیدار صمیمی مسائل مختلفی از جمله وضعیت معیشت مردم و تحولات افغانستان مورد بحث ‌واقع شد. سیدابراهیم امینی، عضو هیات رییسه مجلس ششم و عضو هیات موسس و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عصر روز شنبه ۲۷ شهریورماه با مهدی کروبی دیدار کرد.
این روزها برخی تغییر مواضع در اصولگرایان دیده می‌شود که ذهنیت عمومی را نسبت به امکان نزدیک شدن دیدگاه‌ها به یکدیگر و کاهش تنش‌های سیاسی در جامعه کم می‌کند. از سوی دیگر فضای عمومی به گونه‌ای است که کسی حرف دیگری را نمی‌شنود، بلکه ابتدا مواضعی را نسبت به هم منتسب می‌کنند، سپس آن مواضع مجعول را نقد و رد یا تخطئه می‌کنند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به موانع عدم کارایی احزاب در کشورمان جز در انتخابات، گفت: چهار دهه از شکل گیری انقلاب می گذرد اما طی این سالها مردم هیچگاه از فعالیت احزاب استقبال نکرده اند.