احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

این روزها برخی تغییر مواضع در اصولگرایان دیده می‌شود که ذهنیت عمومی را نسبت به امکان نزدیک شدن دیدگاه‌ها به یکدیگر و کاهش تنش‌های سیاسی در جامعه کم می‌کند. از سوی دیگر فضای عمومی به گونه‌ای است که کسی حرف دیگری را نمی‌شنود، بلکه ابتدا مواضعی را نسبت به هم منتسب می‌کنند، سپس آن مواضع مجعول را نقد و رد یا تخطئه می‌کنند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به موانع عدم کارایی احزاب در کشورمان جز در انتخابات، گفت: چهار دهه از شکل گیری انقلاب می گذرد اما طی این سالها مردم هیچگاه از فعالیت احزاب استقبال نکرده اند.
از پشت پرده ماجرای استاندار نجومی بگیر تا دیدار با یک شاخ اینستاگرامی؛

برای حفظ آبرو تدبیر کنید!

افزایش انتقادات به انتصاب استانداران ویژه خوزستان و سیستان و بلوچستان از یک سو و همزمانی آن با انتشار فیش های پر حرف و حدیث مدرس خیابانی جنجال جدیدی برای دولت رئیسی رقم زد.
طالبان را در ذیل جریان‌های سیاسی بنیادگرا و در ذیل پارادایم اسلام سیاسی تعریف می‌کنند. بنیادگرایان برخلاف جریان‌های اصلاحگر دینی که خواستار عصری کردن دین در دوران جدیدند(عصرنة الإسلام)، در مسیر احیا و استقرار نظم گذشته‌ای که آن را شکوهمند می دانند و اسلامی کردن دوران(اسلمه العصر) گام بر می‌دارند.
در اسفندماه ۸۷ زمانی که کشور در تب وتاب انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود، آیت‌ا... هاشمی فرآتر از وقایع جاری به دنبال حل معضلی دوباره شدت گرفته به نام «رابطه ایران و عربستان» بود که دود فتنه‌های آینده اش را در آینده آسمان منطقه به خوبی دیده بود!. پس رخت سفر حج برای مصلحت ممالک اسلامی پوشید تا در مکه و ریاض به دنبال راهکاری برای بستن پنجره فتنه های آینده بگردد.
نماینده مردم تهران در مجلس به اظهارنظرهای اخیر اصلاح طلبان درخصوص ورود ایران به موضوع افغانستان واکنش نشان داد و گفت: این آقایان نه اهل جنگ هستند و نه اهل سختی کشیدن و نه دلشان برای کسی می‌سوزد، بلکه فقط به دنبال آن هستند که خودشان را مطرح کنند
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

عمل به وعده‌ها لازمه ترمیم اعتماد مردم به نظام

طبق بیانات مقام معظم رهبری اولاً وعده‌ها باید معقول و منطقی باشند، دوماً سعی کنیم با تمام توان وعده‌های خود را محقق کنیم تا اقبال مردم به نظام ترمیم شود و نکته سوم این است که اگر اتفاقی افتاد و وعده‌ای محقق نشد حتماً باید آن را با مردم در میان بگذاریم و دلایل منطقی آن را به مردم توضیح دهیم.
یک تحلیلگر اصولگرا در پیش‌بینی از آینده سیاسی رئیس جمهور پیشین گفت: روحانی تا مدتی باید پاسخگوی رفتار خود طی ۸ سال گذشته به افکار عمومی و همینطور به نهادها و سازمان‌هایی که مسئولیت نظارتی دارند، باشد.