احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

یک فعال سیاسی اصلاح‌ طلب گفت: اساسا گفت‌ وگو شبیه به دیگ زودپز نیست که فکر کنیم با فوریت مسئله را حل کنیم. بنابراین طرح گفت‌وگو و اعتماد مردم با سپری شدن زمان زیاد نه با قید فوریت انجام خواهد شد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: دشمن از سلبریتی‌ها و برخی از رسانه‌های داخلی به عنوان وسیله‌ای برای سنجش میزان حساسیت نظام در مقابل آشوبگران استفاده می‌کند؛ به بیان دیگر، آن‌ها تابلوهای حساسیت‌سنج هستند.
روزنامه اطلاعات نوشت: دهه هشتادی‌هایی را که فعلا پیش‌قراولی دهه نودی‌ها را گردن گرفته‌اند، ببینید و بشنوید و خواست هاشان در آزادی و فراغ و فرح زندگیشان را یکسره حمل بر بی‌قانونی و‌ کژتابی و آنارشیسم و به خصوص برهنگی نکنید؛ بگذارید جوّ التهاب آرام گیرد و غبارها فرو نشیند
از مجلس انتظار می‌رفت به دلیل ضعف‌های مقامات مسوول در مدیریت اعتراضات مردمی این مقامات را به مجلس احضار و آنان را مورد بازخواست قرار می‌دادند، مجلس باید وزیر کشور را استیضاح می‌کرد. نه اینکه صدای نماینده مردم را قطع کند.
در طی 2 هفته اخیر که آتش اغتشاش‌ها رو به سردی گراییده دجال‌های رسانه‌ای از بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا تا سعودی اینترنشنال و سایت رادیو فردا هرآنچه از شگردهای رسانه‌ای و دروغ‌های گوناگون را پای کار آوردند تا با حجم سنگین کار رسانه‌ای مردم را به خیابان بیاورند و وقتی از آوردن مردم به خیابان ناامید شدند درصدد برآمدند تا مردم را مجبور کنند تا خیابان را ترک کرده و به خانه‌هایشان بروند
مرحوم فیرحی نخستین طلبه ای بود که به طور جدی درگیر بحث دانش سیاسی با رویکرد تاریخی شد. سبب آن هم تحصیل او در دانشگاه تهران و شاگردیش نزد استادان وقت آنجا بشیریه، طباطبایی و رضوی بود.
باهنر گفت: بنده معتقدم حتما صدا و سیما هم در این قضیه (فوت مرحومه مهسا امینی و اعتراضات) ده ها برابر رئیس جمهور امکانات و حوزه نفوذ دارد و می تواند گفتمان ایجاد کند، یا تریبون ائمه جمعه؛ ما در هر جمعه تا ۴۰۰ تریبون داریم البته من نمی گویم همه مردم به نماز جمعه می روند، به طور قطع درصدی می روند، ولی همان‌ها خیلی تاثیرگذار خواهند بود.
آذر منصوری با اشاره به مواضع انسیه خزعلی درباره اینکه اعتراضات زنانه نیست، گفت: در اعتراضات اخیر که پس از فاجعه مرگ مهسا امینی رخ داد، با اینکه زنان عاملیت جدی داشتند و شعار زن زندگی آزادی یکی از کلیدواژه های اصلی این اعتراضات است، اساسا این واقعیت از جانب این معاونت انکار می شود.
پای خاتمی را به مرگ مهسا کشاندند اما فراموش کردند که نمی‌توان کوچک‌ترین نقشی از رئیس دولت اصلاحات در راه‌اندازی گشت ارشاد پیدا کرد.
چه چیزی بهانه است،چه چیزی نشانه است؟

پشت‌پرده شعارها در اغتشاشات روزهای اخیر چیست؟

همشهری نوشت: برای تحلیل ترکیب و مدل و آرایش اغتشاشات این چند روز یک راه رجوع به نهادهای امنیتی است؛ اما یک راه نیز تحلیل گونه‌شناسی و تبارشناسی و معناشناسی شعارهاست.