احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

در میان همه دولت ها، در دولت محمود احمدی نژاد بیشترین قطعنامه علیه ایران صادر شده است. قطعنامه هایی که توسط شورای امنیت صادر شده بود و با روی کار آمدن دولت روحانی تصویب قطعنامه 2231، 7 قطعنامه فصل هفتی را از میان برداشت.
یکی از بیماری‌های روانی تا حدی شایع میان افراد «بدگمانی» یا همان «پارانویا» است که در برخی افراد به ‌صورت حاد و در بسیاری نیز در حد متوسط و کم وجود دارد.
آقای رییس‌جمهور در سخنان‌شان در همایش جهاد تبیین پس از تاکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی فرموده‌اند: «خیلی‌ها در قضایای اخیر به وظیفه‌شان عمل نکردند، خیلی از خواص در قضایای اخیر مردود شدند و وظیفه قانونی، شرعی، اخلاقی و انقلابی خودشان را در تنویر افکار عمومی انجام ندادند. وقتی می‌پرسیم چرا حقایق را برای مردم بیان نمی‌کنید، می‌گویند از جوسازی می‌ترسیم، جوسازی چنین سلاح برنده‌ای است که اگر نبود خداوند نمی‌فرمود قلب‌ها در دست من است».
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به آشوب‌ها و اغتشاشات ۲ ماه اخیر گفت: هر کاری می‌کنند که انقلاب اسلامی متوقف شود، اما با حضور مداوم مردم و رهبری، این انقلاب سر جای خودش باقی است و با قدرت و قوت به راهش ادامه می‌دهد.
دولت سیزدهم بیش از یک سوم عمر خود را پشت سر گذاشت اما وضعیت تحقق شعارهای انقلابی این دولت در هاله ای از ابهام قرار دارد و به نظر می رسد امروز حرکت به سمت حکمرانی نو در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی ضروری به نظر می رسد.

یکی از نگرانی های جدی در رابطه با اعتراضات اخیر که از نخستین روزها از سوی برخی دلسوزان بیان شد، بهره گیری سازمان های تروریستی، گروهها یا افراد خشونت طلب، دشمنان خارجی و رسانه های فارسی زبان وابسته به کشورهای غربی-عربی از فضای ملتهب کشور برای تشدید تشنج و تنش و التهاب بود .
ابوطالبی در توئیتی نوشت: تصویب قطعنامه آژانس، مبنی بر ابراز نگرانی عمیق از عدم همکاری و نقض تعهدات و عدم پاسخ‌گویی ایران به ابهامات و درخواست‌های آژانس، درخواست گزارش و زمینه‌سازی برای ارجاع پرونده به UN، هم شرایط را برای تنشِ بیشتر آماده می‌کند، آنچه آمریکا آن را اقدامات بیشتر برعلیه ایران خوانده است.
هیات وزیران آیین‌نامه مربوط به فروش نفت توسط افراد را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است و در جریان بررسی، بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 با این لایحه موافقت شد
امام‌ (رضوان‌الله‌ تعالی‌ علیه‌) از این‌ پیش‌آمد و سرنوشتی‌ که‌ آقای‌ شریعتمداری‌ پیدا کرده‌ بود، بسیار متأثر بودند. با حالتی‌ حاکی‌ از تأسف‌ و تأثر فرمود: «تاکنون‌ به‌ مردم‌ می‌گفتیم‌ روحانیت‌، حالا مردم‌ به‌ ما می‌گویند این‌هم‌ روحانیت‌!»
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه از دل اغتشاشات اخیر ترور زاییده شد، گفت: ما راضی به ریخته شدن خون هیچ کس نیستیم اما کسانی که از ریختن خون مردم لذت می‌برند باید با آنها با اشد مجازات برخورد شود.
یک فعال سیاسی اصلاح‌ طلب گفت: اساسا گفت‌ وگو شبیه به دیگ زودپز نیست که فکر کنیم با فوریت مسئله را حل کنیم. بنابراین طرح گفت‌وگو و اعتماد مردم با سپری شدن زمان زیاد نه با قید فوریت انجام خواهد شد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: دشمن از سلبریتی‌ها و برخی از رسانه‌های داخلی به عنوان وسیله‌ای برای سنجش میزان حساسیت نظام در مقابل آشوبگران استفاده می‌کند؛ به بیان دیگر، آن‌ها تابلوهای حساسیت‌سنج هستند.