احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

مهاجرت از مسیر قانونی و بدون استفاده از رانت یک حق است که تمام شهروندان دارای شرایط، اعم از اینکه وابسته مقامات هستند یا خیر باید بتوانند در صورت تمایل از آن بهره‌مند شوند. بعد از انتشار خبر مهاجرت تحصیلی فرزند یکی از وزرا این جمله از قول رئیس‌جمهوری نقل شد که «اگر فرزند رفت، پدر هم باید برود». این جمله‌ای کاملا غیرحقوقی و ناقض حقوق افراد است.
پس از رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 توسط شورای نگهبان، بازار حرف و حدیث ها درباره حذف او از سپهر سیاسی ایران داغ شد و کناره گیری او از  مسئولیت پیگیری امور ایران و چین به این زمزمه ها بیشتر دامن می زد. اما، حکم انتصاب رئیس سابق مجلس به عنوان عضو حقیقی شورای عالی انقلاب مُهری بر پایان این گمانه ها شد و این پالس را رساند که لاریجانی حذف شدنی نیست. 

روز گذشته خبری مبنی بر انتصاب علی لاریجانی به عنوان رئیس هیئت عالی حل اختلاف بین قوا منتشر شد که تأیید یا تکذیب رسمی با خود نداشت و تماس‌های «شرق» هم با نزدیکان علی لاریجانی منتج به پاسخ قطعی نشد. هرچند با گسترش خبر، گمانه‌زنی‌ها برای صحت و سقم آن بالا گرفت و در نهایت نیز رسما تأیید یا تکذیب نشد.
انتقاد کیهان از روزنامه های اصلاح طلب:

چرا برای ملکه انگلیس عزادار شدید؟

رسانه‌های طیف مدعی اصلاحات همانند صحنه‌گردانان اجاره‌ای مجالس عزا، در غم فقدان ملکه کشوری جنایتکار علیه ملت ایران جامه‌درانی کردند.
سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در این نشست از راه‌حل پیشنهادی خود برای خروج از وضع موجود گفت و افزود که «تن‌ها راه، اصلاحات است؛ نه اصلاحاتی که اصلاح‌طلبان بیایند، بلکه اصلاحاتی که کشور در مسیر بهبود و مناسب‌تری بیفتد که یکی از این مسیرها هم در سیاست می‌تواند متنوع کردن هیئت حاکمه باشد... راه‌حل فقط اصلاحات است، نه فروپاشی، نه انقلاب و نه رفتن به سمت سیستمی بسته‌تر.»
سید حسن خمینی یادگار امام در مراسم سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) گفت: اسناد بسته مرتبط با امام (ره) را غیر گزینشی ، باز می کنیم. این اسناد خیلی از نقدها را پاسخ می دهد.
برخی از کانال های تلگرامی، از انتصاب علی لاریجانی به ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه خبر دادند.
در دهه شصت مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در خطبه‎های نماز جمعه با انتقاد از دنیای غرب گفت: «آنها اصلا نمی‌دانند ما می‌خواهیم چه کنیم.» گویا خبرنگاری، نظرِ فرانسوا میتران رییس‌جمهور فقید فرانسه را درباره اظهارات مرحوم هاشمی جویا شده بود. میتران در پاسخ او گفته بود: «رییس مجلس ایران درست می‌گوید. ما واقعا نمی‌دانیم آنها می‌خواهند چه کنند. دلیلش هم این است که خودشان هم نمی‌دانند می‌خواهند چه کنند!»
به تازگی اسحاق جهانگیری در قالب کتاب «بدون دود و آتش و خون» که کتابی گفت‌وگو محور است، مسائلی را بیان کرده که حواشی زیادی ایجاد کرده است. او سعی کرده در مسائل مختلف اعم از اقتصاد، برجام، سیاست داخلی و... از دولت‌های یازدهم و دوازدهم دفاع کند.

در چند روز گذشته در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر اینکه در یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی کشور شهریه دلاری از دانشجویان ایرانی اخذ می‌شود، منتشر شد. همچنین برخی مدعی بودند که این دانشگاه منتسب به فرزندان یکی از سران سابق قوا است؛ ادعایی که سخنگوی وزارت علوم آن را از اساس کذب می‌داند.
رئیس مجلس خبرگان گفت: بر همه زائرین لازم است هوشیاری لازم را در برابر توطئه‌های آمریکایی و اسرائیلی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات و مسائل سیاسی به این اجتماع عظیم ضربه وارد کند.
زیبا کلام گفت: اصولگراها، خیلی موافق نبودند که دولت آقای روحانی، در قضیه برجام موفق شود، چون اگر واقعاً با این اتفاق یک تحول اقتصادی در کشور به وجود می‌آمد، طبیعتا مردم آن را از چشم دولت او و تا حدودی اصلاح طلب‌ها می‌دیدند و از این بابت هم اصولگرایان و جریانات تندروی آن، خیلی موافق نبودند که چنین امتیازی به حسن روحانی، داده شود.
تنها ساعاتی پس از توضیحات دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص دستگیری یکی از مشاوران ارشد وزرات راه و شهرسازی و انتقاداتی که در بند چهارم این اطلاعیه در خصوص عدم اطلاع‌رسانی مناسب و شفاف‌سازی بحث از سوی مسوولان و متولیان مطرح شده بود، سرانجام وزیر راه و شهرسازی که طی هفته گذشته ترجیح داده بود به جای پاسخگویی روشن به ابهامات، سیاست «سکوت» پیشه کند، لب به سخن گشود و در قالب اطلاعیه‌ای نسبت به ابعاد و زوایای گوناگون این رخداد تلخ توضیحاتی را ارایه کرد