مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصلاحیه ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، رسیدگی به بودجه به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود و در بخش اول احکام یا فروضات درآمد و هزینه بررسی و تصویب می‌شود که الان در مراحل نهایی است و در مرحله دوم دولت باید جداول را به مجلس ارائه دهد، مجلس نیز ۴۰ روز فرصت دارد تا این جداول را بررسی کند
کافی است آرای نفر اول مثلا تهران را در انتخابات امسال با آرای گذشته او مقایسه کنید تا ببینید تمثیل‌های به کار رفته در این یادداشت دقیق است. تا اینجا هم قابل انتظار است، فقط انسان تعجب می‌کند که چنین قهرمانانی چگونه متوجه واقعیت نمی‌شوند و خود را قهرمان واقعی در سطح المپیک می‌دانند!!
مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب ضمن با بیان این مطلب که برخی رسانه‌ها آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، خاطرنشان کرد: به طور قطع معاندان دوست دارند لایحه عفاف و حجاب در بعد جرم‌انگاری آن پر رنگ شود و پرداختن به این موضوعات بی‌تردید سوژه‌دهی به رسانه‌های معاند است.
وزیر ارتباطات با اشاره به برخی تلاش‌ها برای خرابکاری عمدی و قطع خطوط فیبر نوری در روز انتخابات گفت: با توجه به اینکه بیش‌از ۲۵۰ تیم عملیاتی در سراسر کشور در آماده‌باش بودند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این خرابی‌ها بازسازی شد.
رهبر معظم انقلاب در تذکری مهم، سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه ‌انداختن‌ها و ‌ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند را موجب تلخ شدن شیرینی تشکیل مجلس جدید خواندند و گفتند: منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسیِ باطراوتِ کشور تلخ شود، ضمن اینکه اگر مجلس دچار دعوا و ‌ستیزه و مقابله و جبهه‌بندی‌های گوناگون شود، از کار اصلی خود باز می‌ماند.
احمد زیدآبادی در هم میهن نوشت: در اغلب کشور‌های جهان پس از برگزاری انتخابات، نخستین نکته‌ای که نظر رسانه‌ها و محافل سیاسی داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند، «طرف پیروز» در انتخابات است.
آرای باطله و آرای سفید، آرایی است که همواره در همه انتخابات‌های جهان شاهد آن بودیم و همیشه پای ثابت انتخابات ها بوده و هست. برخی افراد رای خود را سفید به صندوق انداخته، برخی نامِ نامزد مد نظر خود را ناخوانا نوشته و در برخی موارد هم افراد؛ اسامی غیر نامزدهای تایید شده را به صندوق می اندازند که البته همواره به سوژه رسانه ها نیز تبدیل می‌شود.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم، در واکنش به ادعای بداخلاقی‌های انتخاباتی و پول‌پاشی از طرف برخی کاندیداها که انتقاد تعدادی از نمایندگان را در صحن علنی روز گذشته به همراه داشت، در گفت‌وگو با «شرق» گفت: «این شائبه از آنجایی رخ داد که احراز هویت افراد برای رأی‌گیری صرفا با کارت شناسایی و کد ملی انجام شده است.»
امیرحسین بانکی پور، یکی از نمایندگان حاشیه‌ساز در مجلس یازدهم به شمار می‌رود که سال گذشته پیشنهاد کاهش سن ازدواج به دلیل بلوغ زودرس و ازدواج دختران ایرانی با شیعیان سایر کشورها را مطرح کرده بود که با انتقادات فراوانی روبه‌رو شد.