مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

علی‌اکبر علیزاده اظهار کرد: اخباری مبنی بر صدور قطعنامه علیه ایران به بهانه عدم همکاری کشورمان در حوزه مسائل هسته‌ای به گوش می‌رسد که مردم باید بدانند توطئه دشمن به قصد برهم زدن گفتمان کاندیداهاست و اثر خاصی ندارد.
یکی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر در این عرصه حضور پیدا کردم با شناخت دقیق آمده‌ام و امیدوارم در صورت انتخاب بتوانم با برنامه‌ای که دارم و معتقدم قابل اجرا و عملیاتی است کشور را بیش از گذشته در همه سطوح اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که همه اینها از مولفه‌های امنیتی و اثرگذار هستند، ارتقاء دهیم.

درگیری های نمایندگان در صحن علنی بسیاری را ناامید کرده است. بسیاری می گویند این اختلافات و کشمکش ها در 4 سال آینده ادامه داشته و ممکن است شدیدتر هم بشود. اما به راستی علت این کشمکش چیست و چه تاثیری بر آینده مجلس خواهد گذاشت؟
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات وعده صادق ایران، خانه عنکبوتی رژیم منحوس اسرائیل را پیش چشم جهانیان به‌نمایش درآورد و محاسبات غلط نظام سلطه را برهم زد. ما نه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نه در حفظ حریم امنیت خود با دشمن تعارف نداریم.
فرآیند بررسی صلاحیت‌ها پس از پایان ثبت‌نام آغاز خواهد شد و مهلت شورای نگهبان در این باره، دو بازه زمانی ۵ روزه است که امیدواریم بتوانیم در کمتر از ۱۰ روز اعلام نظر نهایی داشته باشیم تا کاندیداها فرصت بیشتری برای تبلیغات داشته باشند.
رئیس سنی مجلس دوازدهم ضمن پاسخ به ابهامات و انتقادات درباره برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت که از نمایندگانی که مسئولیت شمارش و نظارت بر آن را برعهده گرفتند، دفاع می کنم و آن ها امانتداری کردند.
اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران تایید شد. دیروز مالک شریعتی از اعتراض خود به همراه ۶ نماینده دیگر به اعتبارنامه تاجگردون خبر داده بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره اختلاف در شمارش آراء انتخابات اعضای هیئت رئیسه مجلس دوازدهم گفت: در بحث مربوط به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه من هم مانند جنابعالی روی یکی از صندلی‌ها نشسته بودم و هیچ مسئولیت قانونی در برگزاری این انتخابات نداشتم و رئیس محترم و هیئت رئیسه سنی طبق روال قانونی کار خود را انجام دادند.
معاون قوانین مجلس در جلسه غیرعلنی امروز روند عضویت منتخبان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی را تشریح کرد.
رئیس مجلس با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در رفح، گفت: دولت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارف‌های دیپلماتیک را کنار بگذارند و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند.
سخنگوی شورای نگهبان در آستانه آغاز ثبت‌نام نامزدهای چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متن کامل مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای نگهبان درباره «تعریف، معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری» را منتشر کرد.

با وجود اینکه محمدباقر قالیباف روز گذشته به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، اما گمانه زنی ها همچنان درباره کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. با این حال یکی از نمایندگان مجلس در روایتی وضعیت کاندیداتوری قالیباف در انتخابات را تشریح کرد.
روز گذشته انتخابات هیات‌رییسه مجلس دوازدهم انتخاب شد که نام هیچ‌یک از ۱۴ منتخب زن مجلس در ترکیب هیات‌رییسه دیده نمی‌شود.
روزنامه سازندگی در شماره امروز خود تصویری از جدی‌ترین گزینه‌های جانشینی ابراهیم رئیسی بر روی صندلی اول ساختمان پاستور را منتشر کرده که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین فعالان سیاسی قرار گرفته است.