مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

ایزدخواه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

عرضه خودرو در بورس مانع اساسی سوداگری‌ها است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جهت ساماندهی بازار خودرو کمیسیون صنایع و معادن طرح عرضه خودرو در بورس را تصویب کرده و در انتظار بررسی در صحن علی مجلس است. 
دستیار ویژه رییس مجلس و دبیرکل کنفرانس بین‌المللی فلسطین با اشاره به برگزاری اجلاس فوق‌العاده اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران، فراخوان کمک کشورهای اسلامی به بازسازی غزه را از اهداف این اجلاس برشمرد.
سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه مجلس گفت: به نظر می‌رسد جایگاه آقای قالیباف در ریاست مجلس تثبت شده است ولی احتمالا در بین ناظران و دبیران هیات رئیسه تغییراتی خواهیم داشت.
دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به عدم حضور وزیر نیرو و معاونین وی در این کمیسیون به منظور بررسی خاموشی‌های برق گفت: با وجود آنکه از هفته گذشته این جلسه برنامه‌ریزی شده بود، اما اردکانیان در این نشست در حالی حضور پیدا نکرد که قطعی‌های برق در شرایطی است که هنوز به پیک مصرف نرسیده‌ایم.
یکـی از نماینــدگـان مجلـس در جـلسـه علنـی روز گذشتـه در تـذکری شفـاهی در خصوص مذاکرات وین اذعان کرده که تیم مذاکره‌کننده باید مصوبات مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را مورد توجه قرار دهد و از اول خرداد باید اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراتر از پروتکل متوقف شود؛ نظارت‌‌ها باید منحصر بر پادمان باشد و نه بیشتر.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه هشدارهای جدی به وزارت نیرو و مسئولان برق خوزستان داده شده است زیرا با این وضعیت نمی‌شود در خوزستان زندگی کرد، گفت: اینکه در این فصل از سال و در ابتدای فصل گرما در تامین برق دچار مشکل شده‌ایم، جای سوال دارد.
مالکی در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

تفرقه اندازی اسرائیل در مذاکرات ایران و عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اسرائیل مخالف اتحاد میان کشورهای اسلامی و ایران است؛ گفت: در مذاکرات میان عربستان سعودی و کشورمان و یا در ارتباط با اغلب کشورهای اسلامی شاهد ایجاد تفرقه از ناحیه اسرائیلی‌ها هستیم.
شهریاری در نامه‌ای به وزیر نیرو:

قطع برق در روند درمان بیماران اختلال ایجاد کرده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر نیرو گفت که قطع برق در برخی از مراکز درمانی باعث بروز مشکلاتی در روند درمان بیماران شده است، لذا تمهیدات خاصی برای این منظور پیش بینی شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار جلوگیری از سفرهای تعطیلات نیمه خردادماه جهت جلوگیری از شیوع موج دیگری از همه گیری کرونا شد.
سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باتوجه به زمان محدود و شرایط خاص بهتر است که تعداد کاندیداهای نهایی در انتخابات به کمتر از ۱۰ نفر رسیده تا شاهد شکل گیری فضای گفتمان سازنده ای برای انتخاب آگاهانه مردم باشیم.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره به ویژگی های مطلوب کاندیدای انتخاباتی مورد نظر مردم تاکید کرد: بهتر است کاندیداها صرفا به معرفی برنامه های خود بپردازند و از حب و بغض های شخصی و جریانی پرهیز کنند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی:

مردم ۸ سال پیش در انتخابات اشتباه کردند!

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم هشت سال پیش در انتخابات اشتباه کردند، گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ مسببان وضع موجود باید کنار گذاشته شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مسائل نظامی به دنبال بازدارندگی و دفاع از سرزمین خود هستیم، گفت: به دنبال صلح پایدار، آرامش و روابط دوستی با همسایگان و امت اسلامی هستیم. در برابر هر تجاوزی محکم ایستاده ایم.