نامه‌ صریح دوتشکل دانشجویی به رئیس و نمایندگان مجلس و وزیر کشور:

نام مجلس را از «خانه‌ ملت» به «ملک شخصی‌تان» تغییر دهید!/ چه نیازی به استیضاح است؛ خودتان استعفاء دهید!

بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در نامه ای به رئیس و نمایندگان مجلس و وزیر کشور با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب‌ها خصوصا آنچه درباره معاون سیاسی وزیر کشور مطرح شد، آمده است: چرا برخی از نمایندگان با دخالت‌های غیرقانونی در اختیارات وزیر کشور، سلامت انتخابات را لکه‌دار می‌کنند.
تصویر نام مجلس را از «خانه‌ ملت» به «ملک شخصی‌تان» تغییر دهید!/ چه نیازی به استیضاح است؛ خودتان استعفاء دهید!

به گزارش سایت خبری پرسون، متن این نامه به شرح ذیل است:

" وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَة وَلَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ
همانا کاری که به عده ی توست، لقمه ای برای تو نیست، بلکه امانتی است بر گردنت "
نامه امیرالمومنین(ع) به اشعث بن قیس

نمایندگان مردم شریف ایران اسلامی

در مهم‌ترین نهادی که بناست مردم عنصر اصلی آن باشند، پرواضح است که کارگزارانش نباید هیچ تعلقی به منافع شخصی خویش داشته باشند. حاکمیت قانون مهمترین اصل در حکمرانی‌ست و قانون‌گذاران خود باید اولین افراد در صیانت از آن باشند.
حال جای سوال است، درحالیکه مقام معظم رهبری در دیدارهای متعددی که با نمایندگان مجلس داشته‌اند، این مجلس را انقلابی خطاب کرده و بر حفاظت از آرمان‌های انقلاب، همکاری با سایر قوا در عین رعایت تفکیک و همچنین عدم دخالت در وظایف سایر دستگاه تاکید کرده‌اند، چگونه عده‌ای از نمایندگان، با بی‌توجهی به این مسئولیت سنگین، دست به گروکشی و معاوضه با سایر قوا و وزارتخانه‌ها می‌زنند و جمعی دیگر از نمایندگان انقلابی در برابر این اقدام سکوت می‌کنند؟!
چرا برخی از نمایندگان با دخالت‌های غیرقانونی در اختیارات وزیر کشور، سلامت انتخابات را لکه‌دار می‌کنند و حتی به یک دخالت و تلاش برای حذف بخش‌نامه‌ای که ضامن سلامت انتخابات مجلس است، بسنده نمی‌کنند و به دنبال عزل معاون سیاسی وزارت کشور هستند و برای این اقدام که مصداق گروکشی سیاسی است، وزیر کشور را تهدید به استیضاح می‌کنند.
در مجلس انقلابی بناست به مسائل اساسی کشور پرداخته شود؛ قرار است مشکلات مردم بیان، پیگیری و رفع شود؛ نه اینکه عده‌ای برای حفظ منافع شخصی و گروهی، از قدرت نمایندگی مردم سوء استفاده کرده و دستاوردهای مجلس انقلابی را با یک اقدام غیر عقلانی و غیرقانونی نابود کنند!


نمایندگان محترم مجلس!
در کدام قسمت احکام، قوانین و مقررات ذکر شده است که برای تغییر در بخشنامه‌ی صادر شده توسط یکی از معاونین وزرای کشور که شائبه تخلف در انتخابات مجلس توسط نمایندگان وقت را می‌زداید، نمایندگان حق دارند نه تنها بخشنامه را کان‌لم یکن کنند بلکه معاون وزیر را عزل کنند و وزیر کشور را نیز تهدید به استیضاح کنند!

اگر بناست چند صباحی که در خانه‌ی ملت سکنی‌ گزیدید به منافع شخصی خود بپردازید؛ نام آن را از «خانه‌ی ملت» به «ملک شخصی» تغییر دهید! مجلسی که بر صندلی‌های آن تکیه زده‌اید، میراث مبارزه مردم مسلمان ایران برای تحقق آرمان‌های الهی‌شان است اما اگر بناست عده‌ای از نمایندگان بخاطر ترس از دست دادن صندلی‌شان در خانه‌ی ملت عصیان کنند و به دنبال نمایندگی مجلسِ مادام‌العمر باشند، بهتر است درب آن تخته شود!

خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی؛
جناب آقای محمدباقر قالیباف!
نشستن بر مسند ریاست مردمی ترین نهاد جمهوری اسلامی وظایفتان را بیشتر می‌کند و نه حقوق تان را!
ریاست مجلس یعنی «پاسخ‌گویی به ملت» نه «ریاست بر ملت»!
چگونه و مستند بر کدام قانون، بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور را غیرقانونی می‌دانید؟! چگونه می‌توانید گروکشی سیاسی برخی از نمایندگان برای عزل معاون سیاسی وزیر کشور که بر کسی پوشیده نیست را تکذیب کنید و بگویید این خواسته‌ وزیر کشور است که معاونین را جابجا کند!
از طرفی شما همیشه تحفظی برای خود می‌پنداشتید که در این گونه مسائل ورود کنید؛ اما سوالی که پیش می‌آید این است که چه مسئله بغرنجی از دیدگاه جنابعالی دیده شده که از وضعیت به وجود آمده حمایت می‌کنید و روی گروکشی سیاسی برخی نمایندگان مجلس سرپوش می‌گذارید؟!


و اما سخنی با وزیر کشور؛
جناب آقای احمد وحیدی!
کارکنان و منصوبین وزارت کشور به پشتوانه و دلگرمی جنابعالی برای تغییرات کلان و اثرگذار گام برمی‌دارند. آنان که تلاش‌شان این است که بتوانند سرباز و خادم نظام اسلامی باشند، توقع‌شان این است که وزیر کشور حامی‌شان باشد.

اگر قرار است با یک تهدید سادهٔ برخی نمایندگان مجلس بر استیضاح حضرتعالی، شما پشتشان را خالی کنید، چه نیازی به استیضاح است، خودتان استعفاء دهید تا حداقل معاونین‌تان بدانند برای اصلاح امور ملک و ملت دست یاری به سوی فرد دیگری دراز کنند و پس از ابلاغ یک بخشنامه در راستای مصالح ملّی، ترسِ از دست دادن جایگاه‌شان را نداشته باشند!

العاقبة للمتقین

504755

مطالب مرتبط