مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، با اشاره به رفتار انتخاباتی اصلاح‌طلبان و چینش جهانگیری و لاریجانی، گفت: آنها با زدن چهره‌های کم ضرری مانند ظریف و عارف، طوری عمل کردند که این افراد دیگر هیچ وقت به میدان انتخابات نیایند.
به مناسبت آغاز دومین سال شروع به کار مجلس یازدهم؛

مثل مدرس

یادداشت/در دومین سالروز آغاز به کار مجلس یازدهم نگاهی انداخته‌ایم به دلایل ماندگاری شهید مدرس یکی از نمایندگان مطرح مردم در تاریخ مشروطه
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی نوشت: انتخابات پرشور دشمن را مایوس و دوستان را دلگرم می کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه نمایندگان در گوشه گوشه کشور به سراغ مسائل و مشکلات رفته‌اند، گفت: تلاش خواهیم کرد مسیر تحول را با سرعت بیشتری طی کنیم.
جمهوری خواهان کنگره آمریکا اصلاحیه‌ای را تنظیم کرده‌اند که با ضمیمه شدن به یکی از مصوبه های مرتبط، دولت بایدن را ملزم خواهد کرد بدون تاییدیه کنگره وارد هیچ توافقی با ایران نشده و تغییری در به کارگیری تحریم های آمریکا علیه آن ندهد.
نماینده خمین در مجلس با اشاره به اعلام نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان و انتقادات و بی انصافی‌های عدم احراز صلاحیت شده علیه این شورا، گفت: منتقدین نباید نظر شورای نگهبان را بر اساس منافع و جناح خود تفسیر کنند.
مقتدایی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مذاکرات وین در مرحله نگارش متن است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مراحل اصلی توافق در وین صورت گرفته و طرفین در مرحله ی نگارش متن هستند؛ گفت: براساس توضیحات معاون وزیر امور خارجه تحریم‌های موضوعی مانند بانک، کشتیرانی، نفت و نظایر آن و بخشی از تحریم‌های اشخاص حقیقی و حقوقی نیز رفع می‌شود.
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی کشور گفت: مسببان وضع موجود در کشور نه تنها نباید به عنوان کاندیدای نهایی در عرصه انتخابات حضور داشته باشند، بلکه باید پاسخگوی تصمیماتی باشند که کشور و مردم را این چنین گرفتار کرده‌ است.
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

احتمال تایید برخی از رد صلاحیت شدگان در بازنگری وجود دارد

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت:با بازنگری هیئت مرکزی نظارت و بررسی شکایات حدود ۱۶ درصد از رد صلاحیت شدگان هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت استانی تایید می شوند.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان اینکه می‌شود هم مسئول دولت باشی و هم اپوزسیون نظام، نمی‌شود یک پا در انگلیس و یک پا در ایران باشد، تاکید کرد: مسئولان باید در محدوده نظام حرکت کنند.
یک عضو مجمع نمایندگان استاد یزد، به علت رد صلاحیت چند تن از داوطلبین نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تشکر کرد و گفت: شورای نگهبان موضوع اقامت و تابعیت منسوبین نامزدها در کشورهای متخاصم را به عنوان یک مولفه مهم در بررسی صلاحیت‌ها اعمال کردند.
نماینده ورزقان در مجلس مطرح کرد؛

وجود ابهام در واگذاری معدن طلای اندریان

نماینده مردم ورزقان در مجلس با انتقاد از وضعیت کنونی معدن طلای اندریان در ورزقان، گفت: به طور قطع در نحوه واگذاری ۲۰ ساله این معدن به یک شرکت خارجی ابهاماتی وجود دارد.