مجلس هرگز از وزیر کشور نخواسته تا معاونش را برکنار کند/ افرادی در بیرون دنبال تهمت زدن به مجلس هستند

رئیس مجلس با اشاره به اینکه ما دغدغه مردم را داریم و به حاشیه نمی رویم، گفت: برای ما مشکلات گرانی، قیمت مرغ و وضعیت بورس مهم است و دغدغه فردی نداریم.
تصویر مجلس هرگز از وزیر کشور نخواسته تا معاونش را برکنار کند/ افرادی در بیرون دنبال تهمت زدن به مجلس هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، سمیه محمودی در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصل ۸۸ این قانون گفت: در دی ماه ۱۴۰۱ سوال من از وزیر کشور اعلام وصول شد چرا بعد از دو ماه سوال من را هیئت رئیسه مجلس از دستور کار خارج کرد؟ آقای قالیباف! شما و هیئت رئیسه سوگند خورده‌اید باید بگویید چه دلیل موجهی برای عدم حضور وزیر کشور در جلسه صحن علنی وجود دارد؟ شنیدم که وزیر کشور گفته در جلسه صحن علنی مجلس حاضر نمی‌شوند البته من هم بودم پاسخ نمی‌دادم، وحیدی کشور را به چالش کشیده است، ولی پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: عده‌ای علیه مجلس حرف می‌زنند ولی هیئت رئیسه سکوت کرده است، چرا وزیر کشور به مجلس نیامده است.چه دلیل موجهی برای عدم حضور وزیر در مجلس وجود دارد.

در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی سمیه محمودی گفت: هیئت رئیسه مجلس قطعاً طبق قانون آیین نامه داخلی رفتار کرده است وزیر کشور ابتدا شفاهاً علت عدم حضور خود را اعلام کرد که ما نپذیرفتیم سپس کتبا فرصت خواست که موافقت شد و ۱۰ روز فرصت دادیم.

رئیس مجلس بیان کرد: بخشنامه معاون سیاسی وزارت کشور خلاف قانون بوده و بندهای ۲، ۴، ۶ و ۷ آن از سوی وزیر کشور اصلاح شد و آقای وحیدی کتبا اعلام کرد، ثانیاً مجلس هیچ وقت از وزیر کشور نخواسته یا فشاری وارد نکرده تا معاون سیاسی خود را تغییر دهد.

قالیباف ادامه داد: وزیر کشور از من خواست تا وساطت کنم، یک هفته تا ۱۰ روز فرصت دهیم تا معاون سیاسی را جابجا شود اما مجلس هیچ وقت نخواست تا معاون سیاسی برکنار شود.من هم در جلسه غیر علنی از نمایندگان خواستم که اجازه حل این مشکل را بدهند.

وی افزود: برخی در این ایام حرف خلاف واقع می‌زنند من تذکر می‌دهم که موضوع خلاف قانون در مجالس عزاداری اباعبدالله گفته نشود ما هرگز به حاشیه نمی‌رویم مشکل مردم برای ما مهم است. این روزها گرانی‌ها و قیمت مرغ و وضعیت بورس موضوع مردم است.

رئیس مجلس گفت: افرادی که در بیرون دنبال تهمت زدن به مجلس هستند تا بگویند ما دغدغه فردی داریم بدانند که چنین چیزی نیست.

504487