مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، کشور، اطلاعات، آموزش و پرورش، راه، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو در جلسات کمیسوین های تخصصی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان و همچنین ارائه گزارش در حوزه های کاری شان در جلسات کمیسیون های تخصصی در هفته جاری حضور پیدا می کنند.
یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تایید صلاحیت آقایان رئیسی، لاریجانی و پزشکیان امکان شکل گیری سه قطبی انتخاباتی در این دوره وجود داشته که می تواند در حضور پرشور مردم در انتخابات موثر باشد.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با دادن این اطمینان به خانواده‌ها که اعضای این کمیسیون و سایر نمایندگان بر روند برگزاری امتحانات نهایی نظارت می‌کنند گفت که دانش آموزان و اولیای آنها هرگونه موردی مبنی بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در محل برگزاری آزمون را دیدند به نمایندگان گزارش دهند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور مردم در انتخابات را تضمین کننده امنیت و اقتصاد کشور دانست و گفت: مشارکت بالا در انتخابات به تقویت روحیه نیروهای کارآمد نظام جهت خدمت رسانی کمک خواهد کرد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که در شرایط فعلی که پیک ⁧‫کرونا‬⁩ فروکش پیدا کرده تعویق امتحانات نهایی به صلاح فرزندانمان نیست بلکه وزارت آموزش و پرورش باید در اجرای دقیق پروتکل ها دقت لازم را داشته باشد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به استفاده تبلیغاتی یک داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری از نطق وی در مجلس انتقاد کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مهلت سه ماهه ایران به آژانس بین المللی اتمی در حالی اول خرداد به پایان می‌رسد که تاکنون خواسته ایران محقق نشده و طرف مقابل نتوانسته در این مدت به ادعای خود پاسخ دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غربی‌ها در فریبکاری و اقدامات فریبکارانه ید طولایی دارند، گفت: نباید در شرایط انتخاباتی به تحولات وین کم‌ توجه بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد گفت: دولت در مدیریت حوزه‌های مختلف بازار انسجام خاصی نداشته و وادادگی را در کنترل قیمت بازار شاهدیم.
الهیان با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی؛

چرا مجامع حقوق بشر دنیا روزه سکوت گرفته‌اند؟!

رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آمار شهدا و مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی عنوان کرد: مجامع حقوق بشر در دنیا چرا روزه سکوت گرفته‌اند؟!
در نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور مطرح شد:

لزوم اولویت بخشی توسعه‌ای به میادین مشترک نفت و گاز

205 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از عملکرد بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت انتقاد کرده و ضمن تأکید بر صنعت هیدروکربوری به ضرورت اولویت بخشی توسعه‌ای به میادین مشترک نفت و گاز تأکید کردند.
نماینده فریدن در مجلس تاکید کرد که اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراها پرونده های کاندیداهای شوراها را به دقت بررسی کنند تا خدای نکرده حقوق افراد تضییع نشده و خدشه ای بر مشارکت مردم عزیز وارد نشود.
خاتمی در تذکری مطرح کرد

مجلس مذاکرات برجام را پیگیری کند

نماینده گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که براساس اصل ۷۵ قانون اساسی هر تعهد و قراردادی باید با نظر و تائید مجلس باشد. کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان مذاکرات برجام را پیگیری کنند. وزارت خارجه نیز موظف است تا بحث های درون جلسات مذاکرات برجامی خود را در مجلس مطرح کند که هیچ تصمیمی بدون توافق و نظر مجلس پذیرفتنی نیست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و عقب ماندگی های آبادان عنوان کرد: آبادان و خرمشهر همچنان در وضع جنگ زدگی است، گویی به زمان ما قبل از تاریخ بازگشتیم، آیا این همه عقب افتادگی و کم برخورداری حق این مردم است؟