مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توانایی های نمایندگان شامل ۳ موضوع استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص می شود، گفت: بنابر نظر مقام معظم رهبری نمایندگان نباید از این توانایی ها به نفع مسائل شخصی، گروهی و یا قومی خود استفاده کنند.
وزیر راه‌ و شهرسازی با تاکید بر این‌که آبادانی و پیشرفت کشور مهم‌ترین مولفه برای ما است، گفت: هرگز از نظر تکمیل راه‌های ورزقان برای مردم این منطقه کوتاهی نمی‌کنیم ما شرافت خود را در گروی خدمت‌گزاری مردم می‌دانیم.
روح الامینی تاکید کرد:

ضرورت حل فورى مسائل دستیاران پزشکی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی مشکلات دستیاران پزشکی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل دستیاران پزشکی برای ارتقای نظام سلامت تاکید کرد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با پرسون؛

خسارت چند میلیارد دلاری وزیر نفت به بیت‌المال

گزارش کمیسیون اصل نود در مورد نحوه اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک و همچنین خسارت چند میلیارد دلاری وزیر نفت به بیت‌المال در پالایشگاه خلیج فارس جهت ارائه به هیأت رئیسه و قرائت در صحن علنی بررسی، تدوین و اصلاح شد.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر دولت لایحه‌ای برای نظام‌مند کردن تولید و استخراج رمزارزها برای خارج کردن چهار وزارتخانه از سردرگمی ارائه کند.
یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با پیش بینی مشارکت قابل قبول در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠، گفت که نتیجه انتخابات در مرحله اول مشخص خواهد شد.
سرپرست معاونت پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به اینکه طرح جمعیت مشوق‌های بسیار خوبی برای رشد جمعیت در نظر گرفته است، از همکاری شبانه‌روزی دستگاه‌های مختلف با مجلس برای به سرانجام رسیدن این طرح خبر داد.
حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مجازات اخلال‌گران اقتصادی تشدید می‌شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح اصلاح قانون مجازات اخلال‌گران اقتصادی، طرح ایجاد قانون و دائمی شدن احکام این موضوع است تا در این شرایط اقتصادی به مردم کمک شود.
دیوان محاسبات کشور در راستای تحقق شعار سال مبنی بر "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها"، گزارش ارزیابی عملکرد قوانین و مقررات تسهیل تولید از بُعد شناسایی موانع اجرای قانون یا خلاء قانونی، اجرای مقررات مرتبط و ترک فعل دستگاه‌های اجرایی را منتشر کرد.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه برخی از کاندیداها سعی کنند با برنامه های غیر کارشناسی مردم را پای صندوق رای بکشند؛ برخلاف اخلاق بوده و مردم نیز نسبت به این وعده ها آگاه هستند.