مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

ذوالنوری با اشاره به قانون اقدام راهبردی و جرم انگاری برای عدم اجرای درست آن، گفت: یکی از شرط‌ها برای بازگشت به برجام باید عدم ارسال اورانیوم غنی سازی شده کشورمان به روسیه باشد که می‌تواند زیر نظر آژانس در داخل ایران پلمپ شده و باقی بماند.
طغیانی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مالیات بر عایدی باعث حذف بازار دلالی می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اثرات ضد تورمی دارد و باعث پرهیز از سوداگری در بخش‌هایی مانند خودرو و یا مسکن که نیاز عمومی مردم است، گشته و  باعث جذب سرمایه گذاری در بخش تولید، ایجاد شغل، رشد اقتصادی و در نهایت افزایش درآمد سرانه تمام افراد جامعه می‌شود.
نماینده شادگان عنوان کرد:

عمده‌ترین مشکل شادگان اشتغال است

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده ترین مشکل ما در شادگان اشتغال است و در این زمینه گرفتاری های جدی در شهرستان داریم.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در عین صداقت، در کنار مردم قرار بگیرند، مردم به این عزیزان لبیک خواهند گفت.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما برای حل مشکلات اقتصادی ظرفیت های خوبی در داخل کشور داریم که باید به آن ها توجه شود. همه مسئولان باید خداباوری، مردم باوری و اعتقاد امام به "ما می توانیم" را سرلوحه کار خود قرار دهند.
عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: گاهی اوقات گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا سویه های خاصی دارد و نشان می دهد از کارهای فنی و کارشناسی فاصله معنا داری گرفته است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جزئیات طرح انتقال دولت گفت: برای نخستین بار در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک چارچوب قانونی درباره تعیین شاخص‌های اقتصادی در زمان تحویل دولت خواهیم داشت.
یک‌ نماینده سابق مجلس با بیان اینکه آقایان قاضی‌زاده و همتی می‌توانند پدیده این دوره انتخابات ریاست جمهوری باشند، گفت: رفتارشناسی انتخاباتی مردم، نشان می‌دهد در ادوار گذشته کسانی که زیاد شناخته شده هستند و همواره نام‌شان مطرح بوده است، چندان در جلب آرا موفق نبودند.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با انتقاد از وعده های انتخاباتی کاندیداها برای افزایش یارانه ها، تاکید کرد: به نظر می‌رسد برخی نامزدهای بهترین روش جذب رای را سبقت گرفتن در بالا بردن مبلغ پرداختی یارانه می‌دانند.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از کاندیداهای انتخابات خواست از طرح وعده های توخالی و دروغین پرهیز کنند چرا که مردم با دقت حرکات، وعده ها و شعارهای کاندیداها را رصد می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس‌جمهور این روزها مدام ادعا می‌کند که تحریم ها ترک برداشته و این عبارات نشان می‌دهد که روحانی به دنبال شوک دادن به اقتصاد و انتخابات است.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خواست که در اظهارات انتخاباتی خود وعده هایی را مطرح کنند که دارای پشتوانه بوده و قابلیت اجرایی شدن داشته باشند.
در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با وزیر نیرو به مسائل و موضوعات مرتبط با عملکرد وزارت نیرو با حضور آقای اردکانیان، معاونین او، تعدادی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی، انرژی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دیوان محاسبات اعلام کرد که قانون "حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی" علیرغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولید در سال های اخیر و تصویب قوانین متعدد، در عمل با موانع زیادی روبرو شده و اهداف محقق نشده است.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نامه‌ای خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار همسان سازی حقوق هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم با حقوق هیات علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت شد.