اصلاح قانون نظام مهندسی در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس قرار داد، گفت :در قانون جدید بیمه تأمین اجتماعی برای مهندسان در نظر گرفته شده است.
تصویر اصلاح قانون نظام مهندسی در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالجلال ایری نماینده کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان مجلس شورای اسلامی گفت: قانون نظام مهندسی در ادوار مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفته ولی منجر به یک جمع‌بندی نهایی نشده است .

وی با بیان اینکه قانون مذکور در سال ۱۳۷۴ به تصویب رسیده بود که بر اساس شرایط و ساختارهایی در آن زمان بوده و در حال حاضر نیازمند اصلاح و بازنگری است، افزود:با پیگیری ‌هایی که در مجلس یازدهم صورت گرفت و جلسات متعددی که در کمیسیون عمران مجلس برگزار شد، اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس تاکید کرد: با توجه به شرایط زمانی و افزایش مشکلات و مسائل متعدد جامعه مهندسی که متغیرهای مختلفی در آن ها دخیل هستند، در قانون جدید سعی شده تمام موضوعات از جمله نوع نظارت‌ها ،افزایش مساعدت ها برای ارتقای کیفیت ساخت و موضوعات دیگر برای جایگاه ویژه مهندسین در قانون لحاظ شود.

ایری در مورد مسئله بیمه مهندسان نیز گفت: بیمه تامین اجتماعی برای مهندسان در قانون جدید در نظر گرفته شده است که این بیمه با مسئولیت یکی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها انجام می‌شود .

وی تصریح کرد :طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس تصویب شده و در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس قرار دارد و در صورتی که در صحن مجلس با نظر مثبت و موافق نماینده‌های مجلس همراه شود، تصویب می گردد و این قانون اصلاح خواهد شد.

منبع: فارس

505605

مطالب مرتبط