مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

علی رغم جو سنگین حاکم برکشور مردم در انتخابات شرکت خواهندکرد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علی رغم ایجاد جو سنگین در کشور برای عدم حضور مردم، اکثریت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می‌کنند، گفت: پیش بینی می‌کنم، شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهیم بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مخالفت با یکجانبه‌­گرایی و صیانت از چندجانبه گرایی از اولویت­‌های مهم مجلس شورای اسلامی ایران است، گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمنِ حفظِ تناسب و توازن در روابط خارجیِ خود با مناطق مختلف جهان، بر نگاهِ ویژه به همسایگان و قارّه­‌ی تاریخی، تمدنی و ادیانیِ آسیا که محل سکونتِ همه ماست، تأکید ویژه‌­ای دارد.
دادسرای عمومی و انقلاب تهران در پی اظهارنظر برخی کاندیداها درباره گفته‌های دادستان تهران مبنی بر اینکه «در صورت عبور نامزدها از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آنها برخورد خواهد شد» اطلاعیه‌ای صادر کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی:

اروپا تعهدات برجامی خود را اجرا کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپا هم مانند آمریکا در مسیر اجرای برجام بدعهدی‌های فراوانی داشت که در مسیر بازگشت به برجام باید به تعهدات خود بازگردد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وعده‌هایی که توخالی و پوچ کاندیداهای ریاست جمهوری توهین به مردم است. کاندیداها به جای دادن وعده‌های توخالی به فکر مشکلات معیشتی مردم باشند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه شامل ۹۵ درصد مردم نمی‌شود گفت: این مالیات شامل گروه اندکی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند.
نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل معلمان خرید خدمات آموزشی نیاز به تصویب قانون از سوی مجلس ندارد و کلید حل مشکل این گروه از معلمان در گرو یک اقدام جمعی در دولت است.
سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در زمان بررسی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در کمیته مقابله با تحریم ها و مرکز پژوهش ها زمان ۳ تا ۶ ماهه برای راستی آزمایی اقدامات پیشنهاد شد.
رئیس جمهور لایحه «اصلاح ماده (۶۱۲) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‏ های بازدارنده)» را که به موضوع «تشدید مجازات مرتکبان قتل عمد که با علم به عدم امکان قصاص،‌ مرتکب قتل می شوند» می پردازد، برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اقدام وزیر اقتصاد در انتصاب رییس جدید سازمان بورس را غیرقانونی خواند و گفت که وضع بورس روز به روز بدتر شده و افت شاخص باعث ذوب سرمایه های مردم می شود.
پنج ایراد کارشناسی به مالیات بر عایدی سرمایه؛

تنبیه مالیاتی برای مردمی که مقصر گرانی نیستند اعمال نشود

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه دارای حداقل پنج ایراد است که از مهمترین آنها تفکیک نشدن خریداران واقعی از دلالان، احتمال ایجاد فضای پنهانکاری و همچنین عدم لحاظ تورم معمول اقتصاد ایران است؛ به نظرم باید این برنامه در قالب لایحه از طرف دولت ارایه و در مجلس چکش‌کاری شود.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت:‌ با توجه به اتمام حالت اضطرار در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس از وی خواستم تا با هدف شفافیت فایل‌های صوتی و تصویری جلسات غیرعلنی مجلس از سال 58 تا به امروز منتشر شود.