مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: شکایات مردمی متعددی از سوی سهامداران بانک‌های ادغام شده در بانک سپه همچون بانک مهر اقتصاد، بانک حکمت، انصار و غیره واصل شده بود که در جلسه امروز کمیسیون بررسی شد.
عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت منتخب با نمایندگان ارتباط صمیمی دارد و خبر اعلامی مبنی بر این که به نمایندگان وقت ملاقات نمی‌دهند را به شدت تکذیب کردند.
وزیر بهداشت که برای بررسی وضعیت شیوع کرونا و نیازهای استان استان سیستان و بلوچستانبه آنجا سفر کرده بود در جلسه‌ای که با حضور نماینده استان و تعدادی از کارشناسان برگزار شده بود به اظهارات نماینده این استان واکنش تندی نشان داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه آخرین گزارش برجامی دولت به طور غیرمرسوم ارائه شده، گفت: این به نوعی گزارش وداع و پایان دوره فعالیت دولت آقای روحانی و وزارت آقای ظریف است.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان برق مصرفی مزارع استخراج رمزارز به اندازه ای نیست که باعث قطعی برق باشد، علت اصلی این امر را بی توجهی وزارت نیرو به ایجاد نیروگاه های جدید دانست.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی واکنش مقامات ایرانی به اظهارات نخست وزیر اسلوونی در کنفرانس سالانه گروهک تروریستی منافقین، بیان کرد که اتحادیه اروپا دیدگاه متعادلی نسبت به ایران دارد و اظهارات اسلوونی از جانب اتحادیه اروپا نبوده است.
یک نماینده مجلس گفت: آقای رئیسی برای چینش کابینه خود افرادی را انتخاب خواهد کرد که هم متعهد به انقلاب باشند و هم دارای تخصص همراه با کارامدی باشند و ممکن است که انتخاب‌هایی که وی برای چینش کابینه خود انجام می‌دهد، خیلی در قالب جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی قرار نگیرد.
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا اهالی فرهنگ و هنر بیشترین آسیب را از محدودیت‌ها و معلق شدن فعالیت‌های خود دیدند که وزیر ارشاد باید حل این مشکلات را در اولویت کاری خود قرار دهد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از دپوی 3.5 میلیون تنی نهاده‌های دامی در گمرک بندر امام(ره) خبر داد و گفت: تا 20 روز دیگر این نهاده‌های دامی و نهاده‌های موجود در لنگرگاه در سراسر کشور توزیع خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قطعی مکرر برق در بخش‌های مختلف کشور نتیجه ترک فعل‌ها و سوءمدیریت‌ها در وزارت نیرو است که از جمله آن می‌توان به عدم توجه به افزایش و توسعه نیروگاه‌های برق اشاره کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مردم و گروه‌های سیاسی باید بدانند که سامانه «یاران رئیسی» کمپین نیست که برخی کد ملی خریداری کرده و تعداد طرفدارانشان را بالا ببرند.