بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی لایحه «حمایت از ایرانیان خارج از کشور» در این کمیسیون خبر داد.
تصویر بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در کمیسیون امنیت ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه این کمیسیون، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بررسی لایحه «حمایت از ایرانیان خارج از کشور» را آغاز کرد و در اولین جلسه بررسی این لایحه، ۵ ماده ابتدایی بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.

وی افزود: بر اساس ماده دوم مصوبه، دولت مکلف شده است که جذب نخبگان علمی خارج از کشور در مراکز آموزشی، مؤسسات دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی را تسهیل کند.

عمویی تاکید کرد: تسهیل فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور تکلیف دیگری است که بر اساس بخشی دیگر از مصوبه، بر عهده دولت خواهد بود.

وی اظهار کرد: از جمله تکالیف وزارت ارتباطات با تصویب این قانون، ارائه خدمات دولت هوشمند به ایرانیان در خارج از کشور خواهد بود.

عمویی گفت: این لایحه در ۱۶ ماده و با هدف ارتقای خدمات دولت به ایرانیان مقیم خارج از طریق تسهیل تردد و ارتباطات علمی، فرهنگی و اقتصادی آنان طراحی شده است و رسیدگی به آن در کمیسیون، ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

561769