سازمان برنامه باید منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را بپذیرد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه باید به صورت کتبی منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال آینده را بپذیرد.
تصویر سازمان برنامه باید منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را بپذیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت شفاف توضیح دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون به صورت کتبی به شورای نگهبان نامه زدید که در برنامه هفتم توسعه، همسان‌سازی بازنشستگان مشمول بار مالی بوده و این مشکل ایجاد می‌کند باید روشن باشد که آیا دولت این موضوع را می‌پذیرد و اجرایی می‌کند یا خیر.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر جهت‌گیری احکام بودجه باید به سمت برنامه باشد. بحث ناترازی انرژی یکی از موضوعات مهم است که آن طور که باید در این زمینه جهت‌گیری نشده است.

در نهایت داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به تذکر رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده به صورت کتبی ۵۰ همت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال آینده را می‌پذیرم.

دولت ۷ روز برای اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۳ فرصت دارد

محمدباقر قالیباف بعد از مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: دولت هفت روز فرصت دارد تا اصلاحات را در بودجه اعمال کرده و مجدداً بودجه را به مجلس برگرداند.

وی گفت: وقت ما تنگ است. اینکه بعضی از دوستان حرف از بودجه دو دوازدهم می‌زنند، اصلاً به مصلحت نیست. سال ۱۴۰۳ سال اول اجرای برنامه هفتم است و باید بودجه محکم و دقیق بوده و کارها را انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در حال اصلاح ساختار بودجه هستیم و باید گام‌های اساسی برداشته شود. این بودجه ارائه شده کسری قابل توجهی داشت که اولین کسری آن مربوط به حقوق بازنشستگان بود.

وی گفت: اینکه همه چیز را منوط به محل مالیات کنیم اشکالی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد. لذا باید با تعامل مجلس و دولت کمک کنیم که همه چیز به درستی انجام شود.

قالیباف تاکید کرد: در این یک هفته بنده و اعضای تلفیق و همه دوستان در خدمت دولت هستیم تا بودجه‌ای به مجلس ارائه شود که تورم زانباشد و بتواند در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه پیش رود.

منبع: ایسنا

561967