اصلاح‌طلب و لیست واحد

نشانه‌های ائتلاف در جبهه اصلاح‌طلبی هر روز پررنگ‌تر می‌شود چنانچه هم جعفرزاده ایمن‌آبادی از ائتلاف با اعتدالیون و طیف لاریجانی می‌گوید و هم محمدرضا باهنر نوید لیست واحد در ارودگاه اصلاح‌طلبی را می‌دهد.
تصویر اصلاح‌طلب و لیست واحد

به گزارش سایت خبری پرسون، همان طور که انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به زمان انتخابات، از شدت تحریم‌طلبی اصلاح‌طلبان نیز کاسته شد و آرام آرام به سوی تشریح ضرورت مشارکت رفتند. تاکتیکی که اگرچه نخ نما شده و قابل نقد است، به لحاظ نتیجه خوبی که در پی دارد- یعنی افزایش مشارکت - می‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد.

کار سیاسیون در جبهه اصلاح طلبی البته از مرحله تشریح اهمیت مشارکت و خالی نکردن عرصه و حرف‌هایی مثل ضرورت استفاده از گزینه‌های موجود؛ گذشته است. چنانچه شاهدیم در روزهای گذشته زمزمه ارائه لیست واحد شنیده می‌شود.

شاهد این مدعا سخنان جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق مجلس است که در گفت‌وگوی تفصیلی با «برنا» گفته: «لاریجانی، روحانی و اصلاح‌طلبان احتمالا ائتلاف خواهند کرد».

او همچنین گفته: «لیست لاریجانی، روحانی و بخشی از اصلاح‌طلبان می‌تواند تنه خوبی به لیست اصولگرایان بزند.»

جعفرزاده پیش بینی کرده که «نسبت به 1400 و 1398 انتخابات پرشوری را پیش رو خواهیم داشت» و در نقد رویکرد قهر با صندوق اصلاح ‌طلبان گفته: «اصلاح‌طلبان اشتباه کردند. با قهر کردن و خانه نشستن مشکلی حل نمی‌شود.»

موضوع ائتلاف بین اصلاح طلبان و اعتدالیون و طیف لاریجانی را البته وقتی می‌توان جدی‌تر گرفت که می‌بینیم محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید: «اصلاح‌طلبان تا حدودی در تهران به یک لیست واحد انتخاباتی رسیده‌اند و این امر می‌تواند اصولگرایان را نسبت به لزوم وحدت هوشیار سازد».

این باهنر به عنوان جدی‌ترین گزینه در طیف لاریجانی با این حرف سعی دارد نظر اصولگرایان را جلب کند یا مقدمه همراهی با ائتلاف اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا را فراهم می‌کند؛ بحث دیگر و مفصلی است اما آنچه که فعلا معلوم شده تمایل بخش بزرگی از اصلاح‌طلبان به مشارکت در انتخابات است. بخشی که آماده ائتلاف و ارائه لیست واحد شده تا در پی این مشارکت، سهم قابل توجهی از قدرت ببرد.

منبع: نامه نیوز

561881