مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: عضویت در این سازمان با حضور قدرت های بزرگ اقتصادی جهان مثل چین و هند مزایای فراوان اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و ترانزیت، امنیتی و حتی فرهنگی برای ایران خواهد داشت.
نماینده مردم نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرز مسافری مهران در استان ایلام به سمت عراق بسته است و فعلا تررد به سمت عراق از طریق هوایی انجام می شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به موانع عدم کارایی احزاب در کشورمان جز در انتخابات، گفت: چهار دهه از شکل گیری انقلاب می گذرد اما طی این سالها مردم هیچگاه از فعالیت احزاب استقبال نکرده اند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‬⁩ مجلس مذاکراتی را قبول دارد و تأیید می‌کند که از موضع ⁧‫عزت‬⁩ انجام گیرد و نباید اقتصادمان در گروی این موضوع بماند.
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تجربه دولت تدبیر در گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات و شرطی کردن اقتصاد کشور شکست خورده است، گفت: دولت قبل با وعده بلد بودن زبان دنیا روی کار آمد قیمت ارز را ده برابر کرد، قیمت مسکن را ۹۸۰ برابر و قیمت خودرو را ۶۵۰ برابر کرد.
پرونده ویژه پرسون؛ افزایش قیمت کالاهای اساسی/ بخش اول

از افزایش قیمت تن ماهی تا تخم مرغ و قارچ/ چه شکم هایی که گرسنه مانده است!

گرانی همچنان می تازد. هیچ چیزی هم تا به امروز نتوانسنسته است جلویش را بگیرد. قارچ وکنسرو و تخم مرغی را هموطنانمان از هر قشری می توانستند به آن دست پیدا کنند، آنچنان طوفان گرانی به آنها خورده است که اگر قیمتشان را مقابل جنس مربوطه درج کنیم، مضحک به نظر می رسد!
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با پرسون؛

مشکل اینترنت را در کشور قانونمند کنیم

حجت الاسلام جلالی گفت: باید چندین اینترنت اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال در کشور داشته و آن را قانونمند کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با پرسون؛

موسسات آموزشی کنکور به سوالات کنکور دسترسی ندارند

حجت الاسلام میرزایی اشاره کرد: موسسات آموزشی کنکور به سوالات کنکور دسترسی نداشته و میزان پذیرفته شدگان آن موسسات بستگی به عملکرد موسسه دارد.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به لزوم عدالت‌محوری بیان کرد: اصلی‌ترین مطالبه اساتید و معلمان اجرای عدالت در پرداخت‌هاست،که باید دولت و مجلس این مطالبه بحق را در اولویت پیگیری قرار دهند.
در ادامه نظارت میدانی از استان مازندران؛

قالیباف پای درد دل کارگران بندر امیرآباد شهرستان بهشهر نشست

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید میدانی از بندر امیرآباد شهرستان بهشهر به گفت وگو با کارگران پرداخت و کارگران خطاب به قالیباف از عدم داشتن امنیت شغلی، بکارگیری دائم، پرداخت حقوق و حق بیمه متناسب با تخصص و عدم توجه مسئولان شرکت ها به اهمیت فعالیتشان در این بندر گلایه کردند.
نماینده مجلس یازدهم درخصوص حضور زنان در کابینه دولت گفت: انتظارها از دولت سیزدهم برای انتخاب زنان در جایگاه‌های مدیریتی بیشتر بود، باید دیدگاه ها نسبت به حضور اجتماعی بانوان به صورت واقعی تغییر کند .
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی گفت: کره جنوبی را یکی از شرکای خوشنام و قابل اعتماد ایران طی سال‌های گذشته نام برد، اما در خصوص تحرکات سه سال اخیر این کشور گوشزد کرد که کره جنوبی تحت فشار آمریکا با مسدود کردن منابع ارزی کشورمان در شرایط کرونایی، نگاه مردم ایران را نسبت به خود تغییر داده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی کشور به نمایندگان تعهد داد که قانون اقدام راهبردی را اجرا خواهد کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اطهار داشت: رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه حضور یافت و ابعاد سفر اخیر مدیرکل آژانس را به نمایندگان ارائه کرد و به سوالات نمایندگان درباره این سفر پاسخ داد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عزم دولت جزم است که با مجلس تعامل داشته باشد تا انشالله با این تعامل و همکاری و به صورت جهادی پیگیر رفع مشکلات مردم و کشور باشیم.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع وزارت آموزش و پرورش از رئیس جمهور خواست تا با انتخاب هر چه سریعتر وزیر، این وزارتخانه را ساماندهی کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای مختلف طبق قانون مکلف به همکاری با نمایندگان مجلس در خصوص تحقیق و تفحص‌ها هستند و در غیر این صورت متخلف و مجرم محسوب می‌شوند.