همتی در جلسه بررسی صلاحیت:

امیدوارم در این دوران تحولی جدید برای ایران زمین رقم بخورد

وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی با بیان آنکه امیدوارم در این دوران تحولی جدید برای ایران زمین رقم بخورد، اذعان کرد: اینجانب در فرصت جدیدی که ایجاد شده است، امیدوارم با رأی شما نمایندگان محترم و با توکل به خداوند متعال همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، با حکمرانی درست و برنامه‌ریزی و تدبیر و با کمک مجلس محترم و جلب مشارکت مردم و نیز تعامل مناسب داخلی و خارجی، در راستای ارتقا سطح رفاهی آحاد مردم، به کار گیرم.
تصویر امیدوارم در این دوران تحولی جدید برای ایران زمین رقم بخورد

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی دولت چهاردهم در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز در محضر نمایندگان ملت حاضر شدم تا با قبول مسئولیت به تاسی از تأکیدات مقام معظم رهبری، اولویت امروز کشور که همان مسائل اقتصادی است را دنبال کنم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند «امروز از لحاظ زمانی اولویت با مسائل اقتصادی است و تحرک اقتصاد قوی پیگیر و حساب شده مورد نیاز است.» با توجه به توصیه‌های معظم له، خود را موظف دیدم که با قبول این مسئولیت خطیر، تجربیات انباشته و یافته‌های علمی خود را در مسیر خدمت به مردم عزیز و کشورم قرار دهم.

همتی اظهار کرد: اقتصاد امروز کشور نیازمند تلاش و همتی همگانی است و بایستی با تمام قوا برای بهبود وضع اقتصادی کشور و مهم‌تر از همه، حل مشکلات معیشتی مردم قدم برداشت. بر این مبنا با انتخاب دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان برنامه پیشنهادی خود برای وزارت امور اقتصاد و دارایی با رویکرد جدید در اقتصادی کشور و اصلاح رویه‌های اقتصادی را تدوین و در کمیسیون‌های محترم مجلس طی چند روز اخیر عرضه کردم.

وی با بیان آنکه امیدوارم در این دوران تحولی جدید برای ایران زمین رقم بخورد، اذعان کرد: اینجانب در فرصت جدیدی که ایجاد شده است، امیدوارم با رأی شما نمایندگان محترم و با توکل به خداوند متعال همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، با حکمرانی درست و برنامه‌ریزی و تدبیر و با کمک مجلس محترم و جلب مشارکت مردم و نیز تعامل مناسب داخلی و خارجی، در راستای ارتقا سطح رفاهی آحاد مردم، به کار گیرم.

وزیر پیشنهادی امور اقتصاد دارایی بیان کرد: هدف برنامه‌ها عملکرد موفق اقتصاد با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، در شکل ثبات اقتصادی، تورم پایین، رشد اقتصادی بالا، بیکاری پایین و توزیع مناسب درآمدها در جهت کاهش فقر است.

وی اذعان کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی بنا به مأموریت‌های محوله وظیفه اصلی مدیریت اقتصادی کشور، رصد و سیاست گذاری کلان اقتصادی، مدیریت کمک‌های فنی و اقتصادی، مدیریت بانک‌ها و شرکت‌های دولتی، تنظیم‌گری صنعت بیمه کشور، مدیریت بازار سرمایه و و فراهم‌سازی بستر جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را بر عهده دارد.

رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: اینجانب با بیش از سه دهه فعالیت مستمر در مدیریت‌های اقتصاد کلان و با کوله باری از تجربه اجرایی در کنار مجهز بودن به علم اقتصاد و با آشنایی جدید به آخرین یافته‌های این علم، مسئولیت وزارتخانه اقتصاد و دارایی را زمانی بر عهده می‌گیرم که مشکلات ریشه‌دار اقتصادی کشور به نقاط بحرانی نزدیک شده است.

رئیس کل سابق بیمه مرکزی ایران در ادامه افزود: راه بسیار پر خطری در پیش روی سیاست گذاری اقتصادی با انتخاب‌های بسیار محدودی وجود دارد.

وی با بیان ظرفیت‌های توسعه کشور، عنوان کرد: وسعت جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، سرمایه عظیم انسانی و برخورداری از منابع طبیعی غنی، ایران را مستعد رشد و توسعه کرده است. متأسفانه به رغم پیشرفت‌های مناسب در خیلی از زمینه‌ها در حوزه اقتصاد، توفیقات متناسب با تلاش، همت، از خود گذشتگی و ایثار مردم شریف ایران نبوده است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی متذکر شد: رشد اقتصادی منابع محور و متکی به هر صادرات نفت و پر نوسان بودن این رشد در کنار بی ثباتی اقتصادی ناشی از تورم مزمن که در پنج سال گذشته در محدوده ۴۰ درصدی بوده است، قدرت خرید مردم عزیز و معیشت آن‌ها را تحت تأثیر جدی قرار داده است.

همتی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان عزیز، در شرایط حاضر که تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد ملی و کسب و کارهای کشور فشار می‌آورد و رشد اقتصادی محدود، فضای کسب و کار نامناسب و تکانه‌های نرخ ارز و قیمت‌ها زیاد شده است، لازم و حیاتی است که با استعانت از خداوند متعال و در یک وفاق ملی، به همراهی هم برای رفع چالش‌ها و روشن‌تر افق کشور در لبیک به فرمایشات رهبری، اقدامات عاجل و مناسبی در عرصه اقتصاد انجام دهیم.

منبع: مهر

741273