نماینده مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

عراقچی ادامه وزارت کسی نیست و مستقل است

حجت الاسلام آزادی خواه در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: عباس عراقچی ادامه وزارت کسی نیست و مستقل از هر فرد و جریانی است و به آن اذعان داشت.
تصویر عراقچی ادامه وزارت کسی نیست و مستقل است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار کرد: سیاست گذاری کار وزیر نیست و اگر ما به سیاستگذاری‌ها ایراد داریم، سیاستگذاری‌ها در جای دیگر است و وزیر فقط مجری است.

وی بیان کرد: عراقچی که وزیر نبوده است، بلکه وی عضو یک تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران بوده است و اگر ما در حوزه سیاستگذاری‌ها مسئله و ابهامی داریم، باید به جای دیگری ایراد بگیریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عباس عراقچی در ۸ سال دوران دفاع مقدس و در جبهه‌ها مشغول به خدمت بوده است و وی بیگانه از ایثار و شهادت و جبهه نیست.

آزادیخواه تاکید کرد: عراقچی در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس اعلام کرد که وابسته به هیچ یک از افراد گذشته نیست و گفت قرار است بنده وزیر امور خارجه شوم. عباس عراقچی ادامه وزارت کسی نیست و مستقل از هر فرد و جریانی است و به آن اذعان داشت.

وی ادامه داد: عراقچی تاکید کرد که مطیع فرامین مقام معظم رهبریخواهد بود و قوانین مجلس شورای اسلامی را اجرایی خواهد کرد و تاکید کرد که تأمین منافع ملی و تحکیم امنیت ملی برای وی اهمیت دارد.

آزادی خواه تصریح کرد: رویکرد عباس عراقچی برای آینده تعامل بین دیپلماسی و میدان است‌. روح شهید حاج قاسم سلیمانی شاد که نقش مهم میدان را به ما به خوبی نشان داد و عباس عراقچی می‌خواهد بین دیپلماسی و میدان تعامل ایجاد کند.

وی ادامه داد: خنثی‌سازی تحریم‌ها به خوبی در حال انجام است و تداوم روابط مستحکم با چین و روسیه از جمله برنامه‌های عباس عراقچی است.

آزادی خواه تاکید کرد: حمایت از جبهه مقاومت برای ما بسیار مهم است و از عراقچی می‌خواهیم و وی قول داده است که اینگونه باشد و ما از وی می‌خواهیم که از جبهه مقاومت حمایت کند. جریان مرموز و تروریستی مهمان ما را در خاک ما به شهادت رساند که محور مقاومت باید تقویت شود و البته ما منتظر انتقام سخت هستیم.

وی گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری و نظریات شورای عالی امنیت ملی عمل خواهد کرد. آمریکا تا آمریکاست خوی وحشی‌گری و تروریست در آن وجود دارد، اما ما مدیریت تخاصم را از عراقچی شنیدیم و امیدواریم جریان جدیدی به نفع جمهوری اسلامی ایران شود.

وی درباره تقویت دیپلماسی همسایگان، گفت: بنده به اسحاق جهانگیری در پایان دولت روحانی گفتم که کاش فرصتی که برای ارتباط با کشورهای ۱+۵ گذاشتید، برای تقویت ارتباط با همسایگان می‌گذاشتید. تاکید عراقچی بر تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و هم مرز است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عباس عراقچی در کمیسیون امنیت ملی یعنی توسط کمیسیون تخصصی واجد صلاحیت برای وزارت امور خارجه شده است.

آزادی خواه یادآور شد: آقای عراقچی! ما خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و مقام معظم رهبری از اقدام قانون اقدام راهبردی به خوبی یاد کردند و فرمودند قانون بسیار خوبی است و کشور را از سرگردانی نجات داد. ما انتظار داریم که به این قانون توجه شود، چرا که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها یک قانون مترقی است.

منبع: تسنیم

741281