مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارز ترجیحی سبب فسادها و رانت‌های گسترده و آسیب به معیشت مردم شده و حذف آن نیازمند اقدام مناسب دولت است. 
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در کنار توکل به خدا در عمل نیز به نسل جوان اعتماد کنیم زیرا امروز جوانان نیروهای پیشران جامعه هستند اما متاسفانه در عمل شاهد استفاده از این ظرفیت ها نیستیم.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی:

پایه و اساس گام دوم انقلاب تحقیق، پژوهش و علم است

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پایه اساسی بیانیه گام دوم انقلاب را بررسی کنیم شاهد عرصه تحقیق پژوهش و علم است که مخاطب اصلی آن دانشجو و دانشگاه و اساتید هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به گیلان با حضور در جمع نوآموزان گیلانی گفت: مقارن شدن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است زیرا دانشگاه و دفاع مقدس هر دو ید مهمی بودند که آینده کشور را تضمین کردند.
نه سلطان است، نه مافیا، یک سازمان است که شرکت های بسیاری در زیرمجموعه اش فعال هستند و هر سال چند بار به بهانه ها و انحاء مختلف قیمتها را افزایش می دهند. سازمانی به نام سازمان هواپیمایی کشور. تاکنون هم در عمل هیچ یک از قوا نتوانسته اند یک بار برای همیشه مانع رفتارهای غیرقانونی شرکت های زیر مجموعه این سازمان شوند با وجودی که دستگاه های نظارتی هر از گاهی تذکرات لازم را داده اند و دود این تخلفات هم مستقیما در چشم مردم می رود.

جهت شرکت در مراسم یادواره شهدا؛

قالیباف عازم گیلان شد

رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در مراسم یادواره شهدای شهرستان صومعه سرا به گیلان سفر کرد، وارد فرودگاه رشت شد.
نماینده شهرکرد در مجلس با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور در سازمان ملل مطالبه‌گری انقلابی جمهوری اسلامی بود گفت: آمریکا و غربی ها باید بدانند که دوران زیاده‌خواهی و امتیازگری پیاپی گذشته است و تهران صرفا بر اساس منافع ملت خود مذاکره می‌کند.
نایب رئیس کمیسیون اصل90 مجلس با اعلام خبر استقرار کارگروهی برای رسیدگی به عملکرد وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع و مصارف آب در کشور در وزارت نیرو گفت: متخلفین دراین حوزه به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اشاره از سرگیری مذاکرات تا پیش از نوروز گفت: مذاکرات احیا و شروع خواهد شد منتها به نتیجه رسیدن یا نرسیدن آن به غربی‌ها بستگی دارد.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده سابق مجلس و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری، توسط رئیس‌جمهور به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انتخاب شده است. 
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بنابر گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، موادی از مصوبه مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو مغایر با قانون شناخته شد که ما در شورای نگهبان بر اساس مقررات موظف هستیم آن‌ها به مجلس منعکس کنیم.
رئیس مجلس یازدهم در مراسم آئین رونمایی از گزارش تفریغ بودجه سال 99 در دیوان محاسبات کشو گفت: واقعیت تلخ این است که وقتی کسری بودجه داریم در حقیقت این به‌معنای دست در جیب مردم کردن است، و در این شرایط در حالی حقوق ها را افزایش می دهیم که قدرت خرید مردم پایین آمده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت با اشاره به اظهارات بایدن در سازمان ملل؛

آمریکا حق ندارد برای بازگشت به برجام شرط و شروط تعیین کند/ بایدن، بزک شده ترامپ است!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: آمریکا عضو برجام نیست و حق اظهار نظر در مورد برجام را ندارد و در جایگاهی نیست که برای بازگشت به آن شرط مشخص کند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پرسون:

تمام واکسن‌های داخلی و خارجی کرونا زیر سوال هستند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمام واکسن‌های کرونا زیر سوال هستند؛ زیرا 4 تا 5 سال زمان برای بررسی میزان پایداری و آثار و عوارض تزریق واکسن نیاز است.
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در پی اتفاقاتی که در زندان اوین رخ داد گفت: این اتفاقات زیبنده نظام جمهوری اسلامی نبود. زود حمله شد به این که سرباز یا مامور خاطی را بازداشت کنند؛ بله آن‌ها خطا کرده‌اند اما کسانی که می‌دانند این کارها خلاف است و چطور باید با زندانی برخورد شود باید مورد بازخواست قرار گیرند نه صرفا یک مامور.
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت بدهی هایش با بانک های دولتی را تسویه کند

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره بر تسویه بدهی های دولت و وزارت اقتصاد با سه بانک صادرات، ملت و تجارت در سال گذشته و بهبود صورت های مالی این بانک ها گفت: امسال نیز بدهی های خود به بانک های دولتی خصوصا بدهی بیش از پنجاه هزار میلیارد تومانی بانک ملی را پرداخت کنند تا موجبات بهبود صورت های مالی و ناترازی این بانک ها فراهم شود.