مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم درباره استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج کشور، گفت: ۶ تا ۷ میلیون ایرانی در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند که آماده کمک به توسعه کشور هستند لذا این رویکرد را باید غنیمت شمرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: رویکرد دولت قبل در مذاکرات گره زدن همه مشکلات به غرب بود تا نقایص مدیریتی و ضعف‌ها و فسادهای آن‌ها دیده نشود، به دنبال این بودند که مبادا آژانس ناراحت شود و با ما وارد فاز تقابل شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پرسون:

واکسن داخلی در دوره‌های بعدی واکسیناسیون باید جایگزین شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با تغییر سویه و جهش ژنتیک ویروس کرونا، واکسن‌های جدیدی نیاز می‌شود که باید در داخل توانایی تولید واکسن داخلی را داشته باشیم. زیرا افزایش میزان واردات نیازمند صرف ارز است. 
در صورت عدم اعلام‌ نظر شورای نگهبان در مهلت مقرر؛

مصوبات مجلس تبدیل به قانون می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا در اظهارنظر نسبت به مصوبات با محدودیت زمانی مواجه است و گاهی برای تعامل با قوه مقننه، در برخی مصوبات طولانی یا مهم مجلس شورای اسلامی تقریباً همزمان به صورت غیررسمی، بررسی‌های خود را انجام می‌دهد که این امر فرآیند تایید قانون را سرعت می‌بخشد.
در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد؛

بذرپاش خواستار تعیین تکلیف ۳ پروژه حیاتی برای انضباط بودجه شد

رئیس کل دیوان محاسبات در نامه به رئیس سازمان برنامه وخواستار تعیین تکلیف سه پروژه حیاتی «اصلاح نظام درآمد-هزینه استان‌ها»،«طراحی مدل نظام بودجه‌ریزی عملکرد» و «واگذاری طرح‌های نیمه تمام»شد.
رئیس‌جمهور به همراه وزیر امور خارجه و نماینده اهل سنت مجلس در هواپیما در مسیر تاجیکستان به اقامه نماز پرداخت.
مقتدایی با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران؛

شورای همکاری خلیج فارس پایش را از گلیمش درازتر نکند/ از سرنوشت حسنی مبارک عبرت بگیرید!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر مالکیت قطعی ایران بر جزایر سه گانه گفت: از شورای همکاری خلیج فارس انتظار داریم تا از طرح اظهارات مخرب خودداری کنند و از سرنوشت افراد چون حسنی مبارک و دیکتاتورهای منطقه که حرف های فراتر از حقوق خود مطرح می‌کردند درس عبرت بگیرند.
مضمون نامه رئیس هیات تفحص از سازمان سنجش به دادستان کل کشور:

نگذارید خدایی از قفس بپرد!

رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان سنجش و نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نامه‌ای از دادستان کل کشور خواست رئیس و معاونین سازمان سنجش ممنوع الخروج شوند.
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر لزوم تخصصی تر شدن بودجه نویسی کشور اعلام کرد باید قانون برنامه و بودجه مصوب سال ۱۳۵۱ به عنوان یک امر مبنایی و اساسی اصلاح و روزآمد شود.
عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: مجلس کاملا آمادگی کمک به دولت را دارد، اما در عین حال نمایندگان از وظیفه قانونی و شرعی خود یعنی نظارت دست نخواهند کشید.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توپ برجام در زمین غربی‌ها است و درخواست جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است و آنان باید به تعهدات خود در برجام مبنی بر لغو کامل تحریم‌های ایران عمل کنند.
با افزایش واردات واکسن تمام ادعاهای مسئولان دولت قبل مبنی بر ناتوانی کشور در واردات واکسن به دلیل عدم تصویب FATF دروغ از آب در آمد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره احتمالی قطعی گاز و برق گفت: فعلاً جمع‌بندی لازم برای میزان خاموشی‌های برق و یا خاموشی نیروگاه‌های برق وجود ندارد و به همین دلیل دستگاه‌های مختلف تلاش زیادی دارند تا خاموشی‌های برق در زمستان به حداقل ممکن برسد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تعداد زیادی از کلاس‌ها با ازدحام دانشجویان مواجه نیستند و پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود ضمن اینکه ارائه خدمات آموزش مجازی به دانشجویان رشته‌های فنی معنا ندارد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس به 4 شرط ایران برای از سرگیری تعهداتش ازجمله آزادسازی پول های بلوکه شده، رفع کامل تحریم ها، ضمانت آمریکا به عدم خروج از برجام و قرار دادن مدت زمانی برای آزمایش برداشتن تأثیر تحریم ها پرداخت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودرو نه وارد می‌ شود و نه ارزان!

یک نماینده مجلس گفت: به نظر من قرار نیست خودرو وارد شود یا حتی قیمت خودروی خارجی کاهش یابد.
مقتدایی در نامه ای به مخبر مطرح کرد؛

لزوم رفع و رجوع موانع پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

نماینده اصفهان در مجلس در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر لزوم حل هر چه سریعتر مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت جمعی از فرهنگیان گفت که حل این موضوع بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت خانه های آموزش و پرورش و اقتصاد به عزم جدی دولت نیاز دارد.