مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

رسیدن به شرایط پایدار کرونایی، شرط بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

در حال حاضر وضعیت کرونایی کشور پایدار نیست و شاهد این هستیم که در پیک‌های مختلف وضعیت بدتر می‌شود و با این شرایط نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد. مؤلفه مد نظر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها رسیدن به پایداری و امنیت سلامت در سطح کشور است.
در واکنش به اظهارات رشیدی کوچی مبنی بر عدم توجه نمایندگان به وظایف شان در مجلس؛

نمایندگان شبانه روز برای حل مشکلات مردم کار می‌کنند/ به آنان نسبت سوء ندهید!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت می‌دهم برخی نمایندگان در ۱۷۰ جلسه ظرف سه روز برای بررسی رای اعتماد به وزرا حضور می‌یافتند که نشان دهنده فشردگی کار بود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: پذیرش FATF و لزوم رفع همه تحریم های خارجی تحت هر شرایطی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آدرس غلطی است که 8 سال دولت روحانی به ما داد.
نماینده مردم قم با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مجلس از آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دعوت به عمل آورد تا در جلسه علنی یا غیرعلنی نمایندگان را در جریان توافقات هسته‌ای قرار دهد.
رشیدی کوچی درانتقاد از روند شرکت برخی نمایندگان در فرآیند رأی‌گیری؛

سکوت؛ جفا به مردم است/ در روز قیامت از ما سوال خواهند کرد!

نماینده مردم مرودشت در مجلس از بی‌تفاوتی تعدادی از نمایندگان در رابطه با رأی دادن به مواردی که در صحن مورد بررسی قرار می‌گیرد، انتقاد کرد.
به منظور تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تغییر قوانین در این حوزه تنها هر ۲ سال یکبار امکان پذیر است و هرگونه تغییر در طول این مدت ممنوع می باشد.
در نشست کمیسیون آئین‌نامه با شورای نگهبان بررسی شد؛

طرح الزام دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی به تذکرات نمایندگان

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس از نشست اعضای این کمیسیون با اعضای شورای نگهبان درباره طرح الزام دستگاه‌های اجرایی به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان خبر داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به برخی فضاسازی‌ها مبنی بر اینکه بیانیه آژانس و سازمان انرژی اتمی، دور زدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بوده است ،گفت: همه دسترسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت‌های هسته‌ای ایران، طبق قانون«لغو تحریم‌ها» بوده است.
عضو هیات رئیسه مجلس ضمن بیان علت عدم رسیدگی به طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: گزارش کمیسیون آیین نامه درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان هنوز در سامانه مجلس بارگذاری نشده و به همین خاطر در دستورکار جلسات علنی مجلس قرار نگرفته است.
نماینده خلخال و کوثر گفت: مطالبه ما از دولت عدالت محور این است که در استفاده از نیرو‌های توانمند مناطق مختلف کشور این ظرفیت‌ها را برای همه داشته باشند نه اینکه متمرکز به دوستان و اطرافیان خود شوند.
اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا و نحوه آموزش به سرباز دانشجویان و سربازان نخبه بازدید و در جریان نحوه آموزش‌ها به سربازان قرار گرفتند.