رئیس اداره نظارت خدمات و دفاتر گردشگری میراث‌فرهنگی کردستان:

صدور نخستین گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در بانه

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از صدور نخستین گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در شهرستان بانه خبر داد.
تصویر صدور نخستین گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در بانه

به گزارش سایت خبری پرسون، تیمور خالدی در گفت‌وگو با خبرنگاران در این‌ باره اظهار کرد: دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آران پرواز بانه با مدیریت طاهر قسیمی پس از گذراندن مراحل لازم، برای نخستین‌بار موفق به دریافت این مجوز شد.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری کردستان با بیان اینکه مجوز خدمات گردشگری سلامت دارای اعتبار یک‌ساله است، بیان کرد: این گواهی‌نامه برای فعالیت در حوزه جذب گردشگران داخلی و خارجی به‌منظور ارتقای سلامت و درمان صادر شده است.

او با اشاره به اینکه این اقدام توسعه و رونق گردشگری را در استان به همراه دارد، افزود: وجود توانمندی‌های متعدد پزشکی، مناطق درمانی طبیعی، ارزان بودن خدمات پزشکی و هم‌مرز بودن و اشتراکات فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق از ظرفیت‌های مهم گردشگری سلامت در استان کردستان و شهرستان بانه برای جذب توریسم هستند.

خالدی عنوان کرد: دفاتری که نسبت به اخذ این گواهی‌نامه اقدام کنند می‌توانند در زمینه هرگونه خدمات گردشگری مرتبط با سلامت با رعایت قوانین و مقررات، فعالیت و این خدمات را به گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهند.

منبع: ایسنا

547402