ضرغامی تاکید کرد:

لزوم توجه به مسئله بسته بندی در معرفی محصول انار

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای معرفی محصول انار باید به مسئله بسته بندی توجه ویژه داشت.
تصویر لزوم توجه به مسئله بسته بندی در معرفی محصول انار

به گزارش سایت خبری پرسون، عزت الله ضرغامی ۱۵ آبانماه ۱۴۰۲ در دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار که در مسجد جامع ساوه برگزار شد، بیان کرد: مسجد جامع ساوه دارای قدمتی هزارساله است و برای مرمت آن برنامه ریزی ویژه ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به وسعت شهرستان ساوه، گفت: درست است که نام انار، برند این شهرستان است، اما ساوه تاریخچه فرهنگی، تمدنی، ارزش ها و توانمندی های خاصی دارد که آن را در میان شهرهای کشور برجسته کرده است.

ضرغامی با بیان اینکه یک محصول خاص، یک شهر را به نماد تبدیل می کند و چه محصولی بهتر از انار که میوه ای بهشتی است، افزود: انار به عنوان یک نعمت چندبعدی بسیار مورد اهمیت است و حتی در روایاتی از معصومین درخصوص ارزش آن سخن گفته شده است. انار زیبا و پرخاصیت و سرشار از آنتی اکسیدان و عامل شفای بیماری هاست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه شهرستان ساوه این نعمت الهی را به خوبی پاسداری کرده است، افزود: رتبه اول تولید انار در کشور متعلق به ساوه است و ۱۰ هزار هکتار از باغات این شهرستان به تولید انار اختصاص دارد. حتی به گفته استاندار مرکزی، ساوه در تولید انار در جهان نیز رتبه نخست را در اختیار دارد.

ضرغامی بیان کرد: به دلیل مدیریت خوب مردم ساوه در پرورش انار، ارقام مختلفی از این محصول در این شهرستان تولید می شود و فرآوری انار و محصولات جانبی مورد توجه است. بنیه صنعتی، تولیدی، تاریخی، کشاورزی و ... این شهرستان، ساوه را در دنیا برجسته کرده است، البته هنوز در حوزه بسته بندی این محصول با چالش روبرو هستیم و باید از افراد توانمند در این عرصه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بسته بندی مسئله مهمی است و شاید در کشور نیاز به وزارت بسته بندی باشد، گفت: در بخشی از تبلیغ و ترویج این محصول نیازمند تبلیغات صدا و سیما هستیم، در کنار آن باید بسته بندی مناسبی داشته باشیم تا این محصول خاص به خوبی معرفی شود.

گفتنی است، این جشنواره ۱۵ تا ۱۹ آبانماه در مسجد جامع ساوه میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع: ایسنا

547187