رئیسی:

دشمنان با ایران هراسی می‌خواهند مردم را از سفر به ایران منصرف کنند

رئیسی اظهار کرد: برخی بهانه می‌آورند و می‌گویند اگر بخواهیم گردشگری فعال شود باید نسبت به یکسری اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، این حرف نادرستی است.
تصویر دشمنان با ایران هراسی می‌خواهند مردم را از سفر به ایران منصرف کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، صبح امروز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: سیر و سفر همواره مورد تاکید قرار گرفته است. سیر و سفر فقط نگاه کردن صرف نیست بلکه نگاه با مطالعه و فکر و اندیشه است. خواست اسلام آن است که انسان‌ها از احوال پیشینیان مطلع شوند. «پیامبر داستان پیشنیان را برای مردم بازگو کن شاید اندیشه کنند» لیکن دستور به سیر و سفر هم همراه با نگاه، نظر و دقت و مطالعه همراه با عبرت گرفتن است.

رئیسی بیان کرد: موضوع گردشگری یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی است و شتاب دهنده اقتصاد کشورها است. اینکه دولت‌ها نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهایشان بسیار تاکید دارند برای این است که گردشگری هم پیشران اقتصادی و هم شتاب‌دهنده اقتصادی است. بنابراین توجه به گردشگری امروز به عنوان یکی از حوزه‌های اقتصادی مطرح است و به عنوان اقتصاد گردشگری از آن بحث می‌شود.

رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای تمدنی کهن و میراثی گرانقدر است، طبیعت چهار فصل زیبای ایران و هم ظرفیت‌های بسیاری است که کشور دارد. گردشگری طبیعی، گردشگری فرهنگی، نگاه به این تمدن کهن و آثار تمدنی و میراث گرانقدر بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور عنوان کرد: اگر ما می‌خواهیم در اقتصاد تک‌محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم یکی از حوزه‌های مهم که می‌تواند در اقتصاد مطرح باشد گردشگری است زیرا ما را از تک‌محصولی بودن جدا کرده و اقتصاد گردشگری و درآمد از گردشگری را فعال می‌کند.

رئیسی افزود: امروز بسیاری در دنیا هستند که مایلند از کشور ما و هم طبیعت زیبا و هم آثار تمدنی ایران اسلامی دیدن کنند لیکن دشمنان با ایران‌هراسی به دنبال آن هستند که مردم دنیا را با این علاقه‌ای که برای آمدن به ایران دارند منصرف کردند

رئیس جمهور تصریح کرد: کار مدیران و مسئولان در حوزه‌های دولت، وزرا این است که حضور گردشگران را در کشور تسهیل و آسان کنند. یکی از گام‌هایی که در دولت برداشته شده لغو روادید بوده که اخیرا نسبت به ۳۳ کشور انجام شد و آقای وزیر هم اشاره کردند و این زمینه بسیار خوبی را برای حضور گردشگران در کشور فراهم می‌کند.

رئیسی اظهار کرد: برخی بهانه می‌آورند و می‌گویند اگر بخواهیم گردشگری فعال شود باید نسبت به یکسری اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، این حرف نادرستی است. با حفظ اصول امروز جاذبه‌ها در ایران اسلامی به میزانی است که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

منبع: ایرنا

599859