مکان های دیدنی تهران برای جوانان

شهر بزرگ تهران به‌ عنوان پایتخت کشور عزیزمان، در کنار همه فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی‌اش با جاذبه های دیدنی بسیار زیبایش توانسته توجه توریست‌های زیادی را به خود جلب کند و هرساله میزبان تعداد قابل‌توجهی گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد.
تصویر مکان های دیدنی تهران برای جوانان

به گزارش سایت خبری پرسون، خوشبختانه توریست‌های خارجی برای اقامت در تهران مشکلی برای رزرو هتل در تهران نخواهند داشت؛ چراکه در پایتخت هتل های گوناگونی وجود دارد؛ از هتل های لوکس 5 ستاره گرفته تا هتل های معمولی اقتصادی؛ اما اغلب مسافران ترجیح می‌دهند در هتل های 5 ستاره معروف مثل هتل اسپیناس پالاس، هتل پارسیان آزادی، هتل استقلال و... اقامت داشته باشند، چراکه این هتل ها دسترسی آسانی به جاذبه های گردشگری تهران دارند.

فرقی ندارد گردشگر داخلی باشید یا خارجی در هرصورت می‌توانید، بهترین هتل های تهران را در ایران هتل آنلاین رزرو کنید و اقامت راحتی را در پایتخت تجربه کنید.

1.برج میلاد، معروف‌ترین جاذبه دیدنی تهران

وقتی حرف سفر تفریحی به تهران در میان باشد، اغلب افراد برای بازدید از برج میلاد برنامه‌ریزی می‌کند. این برج زیبا با 435 متر ارتفاع در فهرست بلندترین برج‌های جهان جا خوش کرده است و همچنین اکثر توریست‌ها تهران را به برج میلادش می‌شناسند، از همین رو این برج مرتفع با امکانات تفریحی متنوع، یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران برای توریست ها بشمار می‌رود.

برج میلاد تهران تنها یک سازه بلند معمولی نیست؛ بلکه این برج مدرن دارای 12 طبقه می‌باشد که هر طبقه از آن، خدمات و امکانات بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. ازجمله امکانات طبقات برج میلاد می‌توان به سالن کنسرت، اسکای پارک (تفریحات هیجانی مانند بانجی جامپینگ و تاب آسمانی)، سینما شش بعدی، رستوران، فروشگاه و غرفه صنایع‌دستی و... اشاره کرد.

یکی از جذاب‌ترین امکانات برج میلاد برای توریست‌ها، تراس روباز است. این ترانس هیجان‌انگیز با نمای 360 درجه در ارتفاع 280 متری برج واقع‌شده است و امکان تماشای پایتخت را تا دوردست‌ها فراهم کرده است.

2.موزه سعدآباد تهران، اقامتگاه پادشاهان

معمولاً توریست‌ها علاقه زیادی به جاهای تاریخی و شناخت تاریخ ایران دارند، به همین دلیل موزه سعدآباد یکی از بهترین جاهای دیدنی برای توریست‌ها به شمار می‌رود. این عمارت زیبا و مجلل درواقع اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجاری و پهلوی بوده که امروزه به‌عنوان موزه‌ای جذاب، گوشه‌ای از تاریخ ایران را روایت می‌کند.

مجموعه تاریخی سعدآباد تهران با وسعت 110 هکتار درمجموع 18 عمارت کوچک و بزرگ در خود جای‌داده است که در دوران پهلوی و قاجاری ساخته‌شده‌اند. عمارت‌ها ازنظر معماری با یکدیگر متفاوت هستند و هرکدام در نوع خود بی‌نظیر هستند.

در حال حاضر کاخ‌های مجموعه سعدآباد تغییر کاربری داده و به موزه‌های فرهنگ و معاصر ایران تبدیل‌شده است و تمامی آن‌ها در معرض دید عموم افراد قرارگرفته است که برای بازدید از هرکدام می‌بایست بلیت تهیه کنید. موزه‌های مجموعه تاریخی سعدآباد به شرح زیر است:

  • کاخ‌موزه ملت
  • کاخ سبز
  • کاخ شمس پهلوی یا موزه پوشاک سلطنتی
  • کاخ کرباسی (موزه استاد حسین بهزاد)
  • موزه استاد فرشچیان
  • موزه هنرهای زیبا
  • موزه اتومبیل‌های سلطنتی
  • موزه ظروف سلطنتی
  • و...

3.پل طبیعت، پاتوق شبانه تهرانی‌ها

یکی از زیباترین جاهای دیدنی که در سفر به تهران نباید شب‎های خیره‌کننده‌اش را از دست بدهید، پل طبیعت است. این پل بزرگ غیر خودرویی این روزها به یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران در بین مسافران و همچنین تهرانی‌ها تبدیل‌شده است.

پل طبیعت تهران علاوه بر معماری حیرت‌انگیزش و دارای چشم‌انداز و امکانات تفریحی جذابی است و همین موضوع باعث شده این پل توجه گردشگران را به خود جلب کند. پل طبیعت یک سازه 3 طبقه‌ای است که هر طبقه از ویژگی و امکاناتی برخوردار است.

طبقه اول، شکم گردی روی پل

در طبقه اول رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند؛ این طبقه از پل، بهترین مکان برای شکم‌گردی است؛ پس اگر از گشت‌وگذار خسته و گرسنه بودید به طبقه اول پل طبیعت بروید و خودتان را مهمان یک خوراکی خوشمزه کنید.

طبقه دوم، مکانی دنج و آرام

در طبقه دوم از پل طبیعت نیمکت‌هایی برای استراحت تعبیه‌شده است. این طبقه با پوشش گیاهی سرسبز زیبایی پل را دوچندان کرده است. اگر به مکانی دنج و آرام برای استراحت نیاز دارید، بدون شک طبقه دوم پل طبیعت مکانی مناسب برای شما خواهد بود.

طبقه سوم، چشم‌اندازی دیدنی

طبقه بالایی پل طبیعت که به چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایش معروف است، یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب آفتاب است. اگر قصد بازدید از پل طبیعت تهران دارید، دوربین عکاسی خود را برای ثبت مناظر جذاب و دیدنی فراموش نکنید.

4.کاخ گلستان تهران، سند تاریخی زنده

کاخ گلستان از مکان های تاریخی در شهر تهران است که به‌واسطه معماری و تزئینات منحصربه‌فردی که دارد یکی از میراث جهانی می‌باشد که در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است و همین موضوع باعث شده کاخ گلستان یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی برای توریست ها باشد.

مدارک تاریخی قدمت کاخ گلستان به دوران شاه‌عباس صفوی نسبت می‌دهند، اما بااین‌حال شکوه و جلال کاخ گستان به دوران آقا محمدخان که تهران پایتخت کشور بوده، مربوط می‌شود.

در بدو ورود اولین چیزی که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، باغ سرسبز با درختان سر به فلک کشیده است و پس‌ازآن عمارت مرکزی با معماری سلطنتی می‌باشد. البته آنچه که گردشگران را متحیر می‌کند هنرهای فوق‌العاده زیبا در کاخ و عمارت‌های کاخ گستان است. در این کاخ هنرهای بی‌نظیری همچون آیینه‌کاری، کاشی‌کاری، نقاشی و... بکار رفته است.

کاخ گلستان، اقامتگاه پادشاهان ایرانی از اهمیت تاریخی بسیاری برخوردار است؛ این مجموعه تاریخی ارزشمند در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین موزه‌های پایتخت است که در آن تعداد زیادی اشیای قیمتی نگهداری می‌شود. درب‌های این کاخ سلطنتی همه‌روزه بر روی گردشگران باز است.

5.درکه، حال و هوای وصف‌نشدنی

درکه یکی از معروف‌ترین مناطق تهران است که حال و هوای آن را نمی‌توان با هیچ جای دیگر تهران مقایسه کرد چراکه برخلاف مرکز شهر در این منطقه خبری از دود و آلودگی نیست و صدای گوش‌نواز رودخانه با هوای پاک روح هر کسی را جلا می‌دهد.

درکه تهران از آن دسته از مکان های تفریحی است که نه‌تنها در میان گردشگران داخلی بلکه در میان گردشگران خارجی بسیار محبوب است. در کنار رودخانه درکه رستوران‌های زیادی به چشم می‌خورد که هرکدام در فضای دنج و آرام با بهترین غذاهای ایرانی و فرنگی از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند.

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین فعالیت‌ها در درکه قدم زدن در کوچه‌باغ‌های این منطقه است. خانه‌های قدیمی و درهای کلون‌دار برای توریست‌ها بسیار جذاب است.

6.برج آزادی، نماد معروف تهران

برج آزادی امروز و برج شهیاد گذشته، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران است؛ چه‌بسا بسیار از افراد با شنیدن نام تهران تصویر برج آزادی در ذهنشان تداعی می‌شود. این برج در سال 1349 به دستور محمدرضا پهلوی به هدف زنده نگه‌داشتن جشن‌های 2500 شاهنشاهی ساخته شد.

معماری برج آزادی به‌صورت تلفیقی می‌باشد؛ پایه‌های آن از معماری هخامنشی، قوس اصلی مانند طاق کسری ساسانی و در بخش‌های دیگر معماری به سبک اسلامی به چشم می‌خورد. بخش حیرت‌انگیز برج آزادی فضای داخلی آن است که بسیاری از افراد از آن اطلاع ندارند. از بخش‌های داخلی برج آزادی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کتابخانه
  • سالن تشریفات
  • سالن سینما
  • تالار آیینه
  • نگارخانه
  • سالن ایران‌شناسی
  • سالن مولتی ویژن (سالنی با امکانات تصویری و صوتی مناسب برای اجرای تئاتر)

جمع‌بندی

بدون شک جاهای دیدنی تهران به همین موارد ختم نمی‌شود؛ اما ما در این مطلب سعی کردیم جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران برای توریست ها معرفی کنیم. این شهر بزرگ دارای امکانات و تفریحات پیشرفته زیادی است که می‌تواند تجربه متفاوتی را از سفر به تهران، برایتان رقم بزند.

منبع: ایران هتل آنلاین

599908