گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

یک نماینده مجلس گفت: ظرفیت ناوگان هوایی، زمینی و ریلی برای ارائه خدمات به زائران و اعزام ۳ میلیون زائر اربعین حسینی به عراق به کار گرفته شده اما ممکن است تا ۵ میلیون نفر نیز زائر حسینی در این ایام داشته باشیم.

در شهریور سال 1383سکه‌های کشف‌شده در محله بالون کن به میراث فرهنگی تحویل داده شد. تعداد ۲۶ سکه در یک کوزه سفالی ثبت شد که متعلق به قرن هشتم هجری قمری بود.

ساعت‌ها از پی هم می گذرند و به اربعین حسینی نزدیک تر می‌شویم، پیش‌بینی‌ها از حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در عراق خبر می‌دهند، زائرانی که برای خروج از کشور باید یکی از مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین و یا باشماق را انتخاب کنند.

بندر چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی در جنوب شرقی ایران دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد اقتصادی و گردشگری است و شکوفایی و بهره مندی ار آنها، این منطقه بکر را به مقصد گردشگری جهانی تبدیل می‌کند.
طی حکمی از سوی دکتر ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دکتر صادق برزگر، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران معرفی و مراسم معارفه وی صبح یک شنبه 6 شهریور ماه در سالن سلمان هراتی ساری با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: مجوز ۲ شرکت خدمات مسافرتی در گیلان تعلیق و مجوز ۲ شرکت لغو شد.

طبق مصوبه ای که از سوی بانک مرکزی ارائه شده است، افرادی که به مسافرت خارجی می‌روند، می‌توانند سالانه یکبار در صورتی که طبق قوانین مشمول دریافت ارز مسافرتی باشند، ارز را با قیمت مصوب بازار متشکل ارزی دریافت کنند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رشد ۴۰ درصدی سفر داخلی مردم به نسبت دوران پیش از کرونا خبر داد.