گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: مجوز ۲ شرکت خدمات مسافرتی در گیلان تعلیق و مجوز ۲ شرکت لغو شد.

طبق مصوبه ای که از سوی بانک مرکزی ارائه شده است، افرادی که به مسافرت خارجی می‌روند، می‌توانند سالانه یکبار در صورتی که طبق قوانین مشمول دریافت ارز مسافرتی باشند، ارز را با قیمت مصوب بازار متشکل ارزی دریافت کنند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رشد ۴۰ درصدی سفر داخلی مردم به نسبت دوران پیش از کرونا خبر داد.
کارشناس اقتصاد گردشگری گفت: صنعت گردشگری در هر نوع اعم از فرهنگی، سلامت، تاریخی و دریایی باعث افزایش درآمد و اشتغال می‌شود بنابراین وقتی گردشگری دریایی توسعه پیدا ‎کند تعداد شاغلین نیز توسعه پیدا خواهد کرد.
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: در سفرهای داخلی شاهد افزایش ضریب اشغال هتل‌ها هستیم که عامل آن را باید در تغییر فرهنگ سفر مردم جست‌وجو کرد، یعنی اگر سابق بر این مردم به شهر دیگری برای دیدن اقوام سفر می‌کردند و در خانه آن‌ها می‌ماندند، اکنون به خاطر ملاحظات کرونا، ترجیح می‌دهند در مکان مستقل دیگری اقامت داشته باشند.

میانگین نرخ سفر هوایی عراق درحال حاضر بیش از ۱۰ میلیون تومان و سفر زمینی در حدود پنج‌و نیم میلیون تومان است، اما سازمان حج و زیارت به تازگی طرح «سفر ارزان‌ قیمت عراق» را به اجرا گذاشته که قیمت آن به کمتر از سه میلیون تومان می‌رسد.
با افزایش موج گرما در سراسر اروپا، یک بمب ۴۵۰ کیلوگرمی متعلق به جنگ جهانی دوم در بستر خشک‌شده یک رودخانه در ایتالیا کشف شد.