گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران با نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته همزمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
از جنگل جیغ تا قلعه جن ها + عکس ها و آدرس

ترسناک ترین مکان های ایران کجاست؟

برخی از مناطق ترسناک ترین مکان های ایران به شمار می روند که دانستن آن برایتان جالب است.
نحوه محاسبه بهای انرژی (گاز) برای اقامتگاه‌های بوم گردی در سال ۱۴۰۲ مطابق آنچه در لایحه بودجه در نظر گرفته شده تغییر می‌کند. این تغییر برای گروهی از بوم‌گردی‌ها کاهش هزینه و برای گروه دیگر باعث افزایش چشمگیر هزینه می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی تا ۱۳ بهمن امسال در استان کاهش دما ادامه خواهد داشت؛ در نتیجه تعطیلی واحدهای اقامتی تا ۱۳ بهمن ماه ادامه دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: ۱۰۰ واحد اقامتی در مشهد که به دلیل کاهش مصرف گاز از هفته گذشته تعطیل شده بودند با موافقت میراث فرهنگی مشهد تعطیلی خود را تمدید کردند.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی عنوان کرد: با پیگیری‌های شخص معاون گردشگری موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت تصویب شده و در صورت تصویب در مجلس می‌تواند موجب رونق بوم‌گردی‌های نزدیک مراکز شهرها شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حالی می‌گوید هنوز هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده که بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های هواپیمایی اقدام به افزایش خودسرانه نرخ بلیت در همه مسیر‌ها کرده اند.
همه‌گیری کرونا باعث ایجاد محدودیت‌های بسیاری برای سفرها و تعطیلی تمامی زنجیره خدمات گردشگری در سراسر جهان شد.
سفر به کویر می تواند یک ماجراجویی تمام عیار، لذت‌بخش و پر از آرامش باشد و یا به راحتی به یک خاطره تلخ تبدیل شود.
تا نوامبر ۲۰۲۳، شهروندان غیر اتحادیه اروپا، از جمله آمریکایی‌ها، استرالیایی‌ها، بریتانیایی‌ها و سایر مسافران خارج از منطقه شینگن، برای ورود به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باید هزینه ۷ یورویی پرداخت کنند. افراد زیر ۱۸ سال یا بالای ۷۰ سال مجبور به پرداخت این هزینه نخواهند بود.
بیست و دومین تکه از پایتخت مکان‌های تاریخی و تفریحی متعددی را در خود جای داده است. به همین خاطر این منطقه را قطب گردشگری تهران می‌نامند. این را گفتیم که خبر بدهیم دیپلمات‌های کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین به همراه خانواده‌هایشان در برنامه تور گردشگری با این نقاط و فضاها آشنا می‌شوند.