۲۳۰ خانه تاریخی یزد در سیل اخیر تخریب شدند

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از تخریب ۲۳۰ خانه تاریخی در این استان خبر داد.
تصویر ۲۳۰ خانه تاریخی یزد در سیل اخیر تخریب شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا نقوی با اشاره به اهمیت تخریب‌های انجام شده در سیل اخیر یزد، پروژه‌های شهروند محور در منطقه را یادآور شد و با اشاره به پرسش شهروندان در خصوص وضعیت سکونت اتباع اظهار کرد: بحث سکونت اتباع نیازمند ورود همه ارگان‌های مسئول است که اداره کل اتباع و فرمانداری به عنوان متولی اصلی نقش مهمی در ساماندهی دارند.

او افزود: هرچند حضور مستمر مردم و احیا خانه های اجدادی به حفظ این میراث ارزشمند کمک خواهد کرد و باید سکونت در خانه‌های تاریخی روز به روز افزایش یابد و ساکنین اصیل بار دیگر به این بافت برگردند.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: در سیل اخیر خوشبختانه آثار تاریخی و ثبتی از آسیب در امان ماندند و در اولین ساعت بارندگی هم نیروهای خدمات شهری و عمران در محل حضور داشتند و نسبت به آبگرفتگی و رفع خطر اقدام شد و ۲۳۰ مورد آواربرداری از منازل صورت گرفت.

نقوی تسهیلات شهرداری برای منازل آسیب دیده را برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر آواربرداری و رفع خطر از منازل آسیب دیده، با تصویب شورای شهر و برنامه‌ریزی شهرداری پروانه رایگان تا زیربنا ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شد و از سوی بنیاد مسکن تسهیلات و کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که با هماهنگی مدیریت بحران استانداری و بنیاد مسکن در حال انجام است.

او افزود: برای حفر چا های جذبی در محلات ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد و کار اجرایی آن آغاز شده است.

منبع: همشهری آنلاین

416170