پیام یلدایی وزیر میراث فرهنگی

ضرغامی گفت: یلدا متعلق به همه مردم دنیاست و ثبت جهانی یلدا در یونسکو دنیا جایگاه آن را تقویت و تحسین کرد.

تصویر پیام یلدایی وزیر میراث فرهنگی

به گزارش سایت خبری پرسون، عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران شب یلدا را به همه ایرانیان و فارسی زبانان همه دنیا تبریک گفت و افزود: یلدا متعلق به همه مردم دنیاست و رییس جمهور امروز صحبت‌های خوبی درباره یلدا در هیات دولت کرد با ثبت جهانی یلدا در یونسکو دنیا جایگاه یلدا را تحسین کرد.

وی عنوان کرد: شب یلدا مبانی ایدیولوژیکی و فکری و اسلامی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره بودجه سال آینده بیان کرد: لایحه احکام ثابت بودجه برای که اولین بار در دولت انجام می‌گیرد، اقدام مفیدی بود که در عین دولت صورت گرفت.

ضرغامی با اعلام دو خبر خوش به خبرنگاران اظهار داشت: پرداخت هرگونه مالیات، عوارض و پیمان سپاری ارزی برای صادرات صنایع دستی منتفی شد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: چهار اثر مهم در یونسکو به ثبت رسید و آثار ثبت شده ما از ۱۷ اثر به ۲۱ اثر افزایش یافت و این ترتیب مقام ایران در زمینه ثبت آثار یونسکو از مقام هفتم به مقام ششم ارتقا پیدا کردیم.

ضرغامی خاطر نشان کرد: این موفقیت در سالی صورت گرفت که ما سهمیه ثبت آثار ناملموس نداشتیم اما با درایتی که صورت گرفت و مدیریت انجام شده با استفاده از ظرفیت برخی کشورها این موفقیت به دست آمد که می توان به پرونده یلدا با همکاری افغانستان، ترکمن دوزی با همکاری ترکمنستان و آلت موسیقی بربط (عود) با همکاری سوریه اشاره کرد.

منبع: ایرنا

443185