میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مهمترین های میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

از تاثیر سفرهای نوروزی بر کرونا تا بازگشت آثار تاریخی به ایران

افزایش انتقادها درباره سفر ایرانیان به ترکیه ، نمایان شدن تاثیر سفرهای نوروزی بر تعداد مبتلایان، برگشت آثار تاریخی از وین به ایران از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با تصویب کمیسیون مزایدات، مهلت شرکت در فراخوان عمومی واگذاری مرمت، احیا و حق بهره‌برداری مدت معین ۲۱ مجموعه تاریخی و فرهنگی را تمدید کرد.

مدیرپایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف شهرستان کنگان گفت: در بررسی انجام شده در محدوده بافت تاریخی بندر سیراف، سه شی تاریخی فرهنگی از سوی این پایگاه کشف شد.

101 سال پیش نهضت آزادیستان آغاز شد؛

احیای محله «خیابان» با افتتاح خانه موزه یک روحانی

احیای خانه یک روحانی بیدارگر و تبدیل آن به خانه موزه یکی از اقداماتی است که در راستای زدودن غبار نسیان از چهره این شهید راه آزادی و سعادت ملت ایران انجام شد و به نظر می‌رسد تأسیس این خانه موزه در شهر تبریز در احیای هویت تاریخی محله «خیابان» بی‌تأثیر نبوده و در آینده تأثیرات آن جلوه بیشتری در چهره فرهنگی شهر اولین ها خواهد داشت.
وقتی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛

نگرانی از ساخت یک سد باعث کشف 109 اثر تاریخی شد

بررسی باستان‌شناسی دهستان توجردی، شهرستان سرچهان استان فارس به منظور جلوگیری از نابودی آثار تاریخی همزمان با آبگیری سد مخزنی هرات انجام و به شناسایی 109اثر منجر شد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌هایی به استاندار کردستان مراتب ثبت پنج اثر فرهنگی‌تاریخی شامل محل شهادت شهدا و سنگرهای عملیات والفجر ۴ در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی‌فرهنگی ابلاغ کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد:

بنای‌ تاریخی مسجد مورک دهدشت آماده بهره‌برداری فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ بنای تاریخی مسجد مورک در بافت‌ تاریخی دهدشت آماده برای بهره‌برداری با کاربری فرهنگی است که بزودی در چهارچوب مقررات و قوانین به یک هیئت‌ مذهبی واگذار می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: نیروهای این یگان از عملیات تخریب تپه باستانی مشرف به کوه‌های اطراف بندر سیراف جلوگیری کردند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز با اشاره به مساعد‌ شدن شرایط‌ جو‌ی، گفت: پروژه مرمت و باز‌ساز‌‌ی پل‌ تاریخی کرج از هفته آینده وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: بازار تاریخی اراک پیرو مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان با هدف جلوگیری از تشکیل اجتماع مردمی و قطع زنجیره انتقال کرونا برای سومین بار پس از شیوع کووید ۱۹ تا اطلاع بعدی تعطیل شد.